کد خبر: رسسیدگی-به-مشکل-دانشجویان-پرستاری-ترم
۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۷:۳۵

دانشجویان ترم ۶ رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان، خواستار رسیدگی فوری به مشکل خود شدند.

به گزارش خبرگزاري سلامت در فاصله مدت زمان ۴ تا ۵ سال گذشته دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان همواره برای گذران دوران کارآموزی خود به دو شهر کرمانشاه و همدان مراجعه می کردند. دانشجویان ساکن این دو شهر نیز با اطلاع از این موضوع و اطمینان از نزدیکی محل کارآموزی و سکونت خود اقدام به انتخاب رشته پرستاری در این دانشگاه می نمودند.

حال با گذشت چند سال از این روال به یک باره با صدور ابلاغیه ای از سوی وزارت بهداشت برگزاری دوره کارآموزی در شهر کرمانشاه برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان غیر قانونی شمرده شده و از این به بعد تمامی دانشجویان این دانشگاه بایستی دوران کاورزی خود را صرفاً در شهر همدان بگذرانند.

این مسئله این روزها به مشکل اساسی برای بسیاری از دانشجویان ترم ۶ پرستاری این دانشگاه تبدیل شده که در ابتدای ورود به دانشگاه با فرض اینکه دوران کارورزی را در شهر محل سکونت خود خواهند گذراند وارد این دانشگاه شدند.

با توجه به آنکه اکثر دانشجویان این دانشگاه از استان کرمانشاه هستند، از مسئولین دانشگاه خواسته شد تا همانند سابق، برگزاری واحد های عملی در استان محل زندگی دانشجویان انجام گردد اما مسئولین دانشگاه با این استدلال که شهرستان تویسرکان زیر مجموعه استان همدان است این روال را غیر قانونی دانسته و حتی در تماسی که با معاونت پرستاری وزارت بهداشت گرفته شد عنوان کردند که تا کنون هم این روال غیر قانونی بوده و دانشجویانی که به دلیل شرایط خانوادگی و یا هر دلیل دیگری این امکان را ندارند بایستی به هر نحوی چاره ای برای این موضوع بیاندیشند.

از طرف دیگر دانشجویان اعلام کرده اند که در صورت قطعی شدن تصمیم مسئولین، توان پرداخت هزینه های گزاف و سنگین همچون هزینه تأمین خوراک ، مسکن، رفت و آمد و... را ندارند و خانواده های آنان متحمل فشار های مالی بسیاری میشوند. همچنین گفته شده برخی دانشجویان شاغل و یا متاهل بوده و دارای فرزند خردسال هستند که به هیچ عنوان برای آنها امکان پذیر نیست به شهر دیگری بروند. اما گویا اعتراض دانشجویان تنها با این پاسخ مواجه شده است که کیفیت آموزش را فدای این مسائل نمی کنیم!

حال سئوال اینجاست که اگر این روال تا کنون بر خلاف قانون و مقررات بوده چرا هیچ نظارتی بر روی آن نبوده و چرا با این روال نادرست اقدام با پذیرش دانشجویان جدید الورود نموده اند و حالا با گذشت ۲ سال ادعا می کنند که این روال غیر قانونی بوده و بایستی محل کارورزی دانشجویان تغییر نماید.

دانشجویان ترم ۶ پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان خواستار تسریع معاونت پرستاری وزارت بهداشت در رسیدگی به موضوع، ادامه کارورزی دانشجویان در شهر محل سکونت خود و اجرای این ابلاغیه برای دانشجویان جدید الورودِ پس از این هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha