کد خبر: راندمان-نیروگاه‌ها-در-ایران-را-به-۶۰-د
۶ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۴۹

وزیر نیرو گفت: بیش از ۹۰ درصد نیازهای سخت افزاری، تجهیزات، نرم افزارها به دست صنعت گران ایرانی انجام می شود؛ كه در حال حاضر راندمان نیروگاه های كشورحداکثر ۴۴/۵ درصد است و قصدمان این است که این راندمان را به ۵۸ _ ۶۰ درصد برسانیم.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، مهندس حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در گفتگو با برنامه «صبح و زندگی» شبكه راديويي سلامت با اشاره به اقداماتي كه در هفته دولت به ثمر می رسد ، افزود: با افتتاح و بهره برداری از دو سد در استان های خراسان شمالی و اصفهان؛ کل سدهایی که در سالجاری به بهره برداری خواهد رسید مجموعا ۱۴ مورد خواهد شد. افتتاح از ۳ شبکه ی آبیاری و زهکشی كه با مساحت بالغ بر ۱۲۸۰۰ هکتار روستا را شامل می شود که با افتتاح اين شبكه ها بیش از ۴۳۰۰۰۰ روستایی در این روستاها زندگی می کنند، دارای شبکه اب بهداشتی خواهند شد.
وي در ادامه بيان كرد: 2 تصفیه خانه در خونسار و یک شهر دیگر افتتاح می شود؛6 تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای زرن، نقده، فارس و سه شهر دیگر به بهره برداری می رسد؛ در بخش برق، 3 نیروگاه با ظرفیت ۱۴۶۰ مگاوات درگناوه و سیرجان افتتاح رسمی می شود؛ و چند پست ۴۰۰ کیلو ولت افتتاح می شود که هر پست بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد. هر نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می خواهد.
وزير نيرو افزود: ۱۹پست ۲۳۰ کیلو ولت، ۳۲ پست ۱۳۲ ولت و ۳۳ پست ۶۳ کیلو ولت انشالله بهره بردای می شود. ۲۲ مگاوات نیروگاه های تجدیدپذیر و همچنین ۶۲ روستا برق رسانی خواهد شد. این مقدار سرمایه گذاری ۶۸۶ میلیارد تومان هزینه داشته است که امیدواریم منافع عاید مردم شود.
چیت‌چیان با بيان اينكه چندی پیش دیداری با ریاست سازمان صدا و سیما داشتیم، تفاهم نامه ای بین ما و این سازمان منعقد شد، گفت: ایران یکی از کشورهای پیشرو در صنعت برق در صنعت جهان است؛ ایران از نظر قدرت تولید برق در کل خاورمیانه و غرب آسیا، نفر اول است و در سطح جهان در جایگاه چهارده قرار داریم. از اين رو، جایگاه در صنعت برق از کل اقتصاد دنیا جلوتر است. بیش از ۹۰ درصد نیازهای سخت افزاری، تجهیزات، نرم افزارها به دست صنعت گران ایرانی انجام می شود. در ۲۵ الی ۲۶ سال گذشته ما قادر به ساختن یک نیروگاه هم نبودیم.
وي در پايان برنامه صبح و زندگي راديو سلامت بيان كرد: از ۷۵ هزار و ۳۳۹ مگاوات مورد نیاز کشورمان، بیش از نیمی از آن توسط صنعتگران ایران انجام می شود. ناگفته نماند هر روز در دنیا نوآوری هایی صورت می گیرد ما باید خودمان را مجهز کنیم به پیشرفته ترین فناوری هایی که در دنیا وجود دارد. در حال حاضر راندمان نیروگاه های ما حداکثر ۴۴/۵ درصد است و قصدمان این است که این راندمان را به ۵۸ _ ۶۰ درصد برسانیم. یعنی یک ارتقا که اثرگزار در اقتصاد کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha