رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری همدان گفت: تا زمانی که شرح وظایف کمک پرستاران شفاف و روشن اعلام نگردد ، فراگیران نمی توانند وارد مراکز درمانی و بیمارستان ها شوند.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري هادی زرینی  گفت: بهیاران پس از ورود به دبیرستان بهیاری موارد تخصصی را می‌آموزند و ۹۶ واحد را پاس می‌کنند و دیپلم کار و دانش را اخذ می‌کنند و مورد تایید سازمان نظام پرستاری می باشند اما کمک پرستاران با آموختن مهارت و بدون مدرک نمی‌توانند عضو نظام پرستاری شوند.

وی اظهار کرد: هیچ‌یک از کمک پرستاران آموزش‌دیده به‌صورت شرکتی، قراردادی و یا رسمی و پیمانی وارد بازار کار نشده‌اند و تا پیش از مشخص و اعلام نشدن شرح‌وظایف نمی‌توانند در محیط‌های بیمارستانی فعالیت نمایند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری همدان ادامه داد: پرستاران آکادمیک در تحصیلات آکادمیک بخیه زدن، سونداژ و موارد دیگر را می‌آموزند اما این ها جزو شرح‌وظایف پزشکان است.

وی با انتقاد از شرح‌وظایف ۳۳‌گانه کمک پرستاران گفت: بسیاری از این موارد جزو خدمات اولیه بیمار محسوب نمی‌شوند اما جزو شرح وظایف کمک پرستاران ذکر شده است از آن جمله می‌توان به برداشتن پانسمان، کنترل علایم حیاتی و … اشاره کرد این در حالی است همه پرسنل بیمارستانی در بخش بالین می‌کوشند تا علایم حیاتی بیمار نرمال و طبیعی باشد پس چطور می‌توان کنترل علایم حیاتی را جزو خدمات اولیه بیمار دانست.

زرینی با اشاره به فعالیت دبیرستان‌های بهیاری در کشور از جمله نهاوند و تویسرکان و حتی در کرمانشاه افزود: تا زمانی که در چارت سازمانی نیروی انسانی بهیار حذف نشده باشد پس از محیط بیمارستانی حذف نمی‌شوند.

وی در خصوص معوقات پرستاران در همدان افزود: معوقات پرستاری در همدان به‌مدت ۱۰ ماه به عقب افتاده است که عنوان شده دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند از ۲۵ درصد فوق‌العاده ویژه از محل صندوق معوقات را پرداخت کنند که ظاهرا دانشگاه اعلام کرده که بخش اداری را از این طریق پرداخت خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری همدان خاطرنشان کرد: اگر این رویه ادامه داشته باشد و معوقات پرستاران پرداخت نشود و با توجه به شرایط فعلی باید انتظار هر کار خارج از چارچوب قانونی را از سوی پرستاران داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha