رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری آبادان گفت: آنچه در جلسه شورای عالی بیمه اتفاق افتاد ، نتیجه یک چالش بیش از یک ساله فی مابین مسئولین وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری می باشد.

به گزارش خبرگزاري سلامت کورش نادری  اظهار داشت: در طی این مدت سازمان نظام پرستاری به عنوان یک سازمان صنفی و حرفه ای و مدافع حقوق مردم و پرستاران و مسئولین بلند پایه وزارت بهداشت به عنوان متولی حوزه سلامت کشور هرگز نتوانستند به یک زیان مشترک که مورد قبول هر دو باشند دست یابند و هرگز به فهم و شناخت و راهکار واحدی دست پیدا نکردند و نتوانستند براساس یک زبان واحد به راهکاری سازنده برای حل اختلاف نظرها و دیدگاه ها خود برسند.

وی تصریح کرد: نتیجه چنین رویکردی، ایجاد یک شکاف عمیق مابین دیدگاه ها و عدم نتیجه گیری حل  مسائل، مشکلات، معضلات صنفی و حرفه ای پرستاران به عنوان موانع خدمتی را که در ارائه خدمت بهتر به مردم و دستیابی به عدالت و اجرای قانون می باشد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری آبادان خاطر نشان شد: با ادامه این روند نیز هیچ افق روشنی را نمی توان برای حل مشکلات و موانع خدمتی پرستاران آن هم در آستانه روز پرستار تصور نمود.

وی افزود: لازم است یک تغییر در رویکرد گفتمان بین سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت ایجاد شود و چنین رویکردی می تواند نشانه شجاعت، شهامت در دستیابی به یک فیلم برای هر دو گروه باشد.

نادری در پایان با اشاره به این که روند فعلی هزینه ها و خسارات زیادی را به وزارت بهداشت و سازمان صنفی و حرفه ای و جامعه پرستاری کشور تحمیل کرده است افزود: این روند به نوعی تبدیل به یک بازی دو سر باخت شده است و بایستی با هوشمندی از این تنگنا و بن بست ایجاد شده عبور کرد و شرایط را با حفظ شان و کرامت هر دو دیدگاه تبدیل به یک معادله برد برد نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha