رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور، پرداخت نشدن مطالبات پرستاران را یکی از اولویت های قابل پیگیری شورای عالی و سازمان نظام پرستاری عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاري سامت به نقل از روابط عمومي  سازمان نظام پرستاری، طاهره زاهد صفت روز چهارشنبه در جلسه شورای عالی نظام پرستاری، اظهارداشت: متاسفانه جامعه پرستاری روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد.

وی با اشاره به مطالبات پرداخت نشده پرستاران در سراسر کشور، گفت: بدنه پرستاری در مسیر دریافت مطالبات خودش راه دشواری را طی می کند و در تب و تاب مشکلات گرفتار شده است.

زاهدصفت در ادامه به مراسم روز دانشجو ویژه دانشجویان پرستاری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تمامی رده های پرستاری از پایین ترین سطح تا بالاترین رده و به ویژه دانشجویان پرستاری، با آگاهی و بصیرت، در موضوعات مختلف اجتماعی مشارکت دارند.

وی بر تقویت کمیته های دانشجویی در سازمان نظام پرستاری تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که در حوزه دانشجویی وجود دارد، انتظار می رود از این ظرفیت بیش از پیش در پیشبرد اهداف و برنامه های نظام پرستاری استفاده شود.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور به موضوع عدالت اجتماعی اشاره کرد و گفت: ظرفیت اقتصادی کشور به گونه ای است که اگر مسئولین، اقدامات را درست انجام دهند، عدالت اجتماعی در کشور برقرار می شود.

زاهدصفت با اشاره به موضوع پرداخت مبتنی بر عملکرد که در حال مطرح شدن است، افزود: با توجه به نارضایتی که در مسیر پرداخت های پرستاری وجود دارد، می بایست یک سری بازنگری ها انجام شود.

وی با انتقاد از اینکه کارگروه پیگیری مطالبات پرستاری که هنوز تشکیل نشده است، گفت: این کارگروه می بایست توسط معاونت پرستاری وزارت بهداشت تشکیل می شد.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری به مقوله کمک پرستاری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم معاونت پرستاری وزارت بهداشت هرچه زودتر نسبت به ابلاغ شرح وظایف کمک پرستاری اقدام کند تا تنش هایی که در بدنه پرستاری فراگیر شده، کنترل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha