کد خبر: رئیس-سازمان-غذا-و-داروسهم-پرداختی-بیما
۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶

رییس سازمان غذا و دارو در دومین همایش معاونان غذا و دارو منطقه هشتم کشور که در کرمان برگزار شد، گفت: اکنون در نظرسنجی‌ها، رضایتمندی مردم از دارو و بیمارستان‌ها بالای 70 درصد است.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا رسول دیناروند افزود: اقدامات اساسی در زمینه افزایش دسترسی به دارو، حفاظت مالی از بیماران خاص، کاهش ارزبری دارو صورت گرفته و مصرف ارزی دارو در سال گذشته 350 میلیون دلار کمتر از قبل بوده است و بحران دارویی نیز در سال‌‌های 93 و 94 نداشته‌ایم.

 

* افزایش دسترسی مردم به تجهیزات پزشکی و کاهش هزینه‌های مردم

 

وی با بیان اینکه 40 درصد نیاز دارویی بیماران بستری قبل از اجرای طرح تحول سلامت از ارجاع به بیرون تامین می‌شد و در حال حاضر این عدد به زیر سه درصد در حوزه بستری رسیده است، افزود: در بیمارستان‌ها بیش از دو برابر نیاز، دارو وجود دارد و افزایش دسترسی مردم به تجهیزات پزشکی و کاهش هزینه‌های مردم را شاهد هستیم.

 

وی با اشاره به خدمات صورت گرفته برای بیماران خاص بیان داشت: سهم پرداختی بیماران از 45 درصد قبل از دولت یازدهم به 11 درصد در سال جاری رسیده است.

 

*راه اندازی پورتال سازمان غذا و دارو در راستای شفاف‌سازی و مبارزه با قاچاق

 

دکتر دیناروند گفت: در راستای شفاف‌سازی و مبارزه با قاچاق، کارهای اساسی صورت گرفته و در این راستا پورتال سازمان غذا و دارو راه‌اندازی شد که با این کار تمامی فرآیندهای سازمان غذا و دارو و معاونت‌های استان ها به صورت اتوماسیون بوده و ارتباط با گمرک، بانک مرکزی و ثبت سفارش به صورت اتوماسیون انجام خواهد شد.

 

معاون وزیر بهداشت با اشاره به آسیب کالاهای قاچاق به حوزه سلامت عنوان کرد: در حوزه بهداشت و سلامت غذا برای کنترل سموم و آلاینده‌های میکروبی متمرکز شده‌ایم و تجهیز آزمایشگاه‌ها در این راستا در اولویت قرار گرفته است.

 

*سلامت محوری دستور کار سازمان غذا و دارو

 

وی اظهار داشت: سلامت محوری از جمله کاهش مصرف اسید چرب ترانس، نمک و شکر در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد و در ارزیابی سازمان بهداشت جهانی ، اقدامات انجام شده در ایران هدفمند و درست عنوان شده است.

 

 *جذب هزار نفر نیروی انسانی در حوزه غذا و دارو

 

معاون وزیر بهداشت در رابطه با رفع کمبود نیروی انسانی در حوزه غذا و دارو گفت:  قرار است هزار نفر نیروی انسانی در حوزه غذا و دارو جذب شوند که منتظر هستیم مجوز های این جذب تایید شود.

 

وی در پایان گفت: بخشی از قاچاق از مرزهای شرقی (استان سیستان و بلوچستان)  وارد کشور می‌شود  که در حال  گفت و گو و تفاهم با دستگاه‌های مربوطه هستیم که از ورود کالاهای سلامت از جمله مواد غذایی و آرایشی بهداشتی به صورت قاچاق به کشور جلوگیری بعمل آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha