کد خبر: رئيس-پليس-مبارزه-با-مواد-مخدرلزوم-ائتل
۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۳

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت : ائتلاف بين پليس هاي کشورهاي مختلف در راستاي مبارزه با مواد مخدر و جرايم سازمان يافته مي تواند، ساختار هاي غير قانوني اين شبکه ها را از بين ببرد و امنيت را براي مردم و شهروندان به ارمغان آورد.

به گزارش خبرگزاري سلامت  سردار" محمد مسعود زاهديان" در سفر به کشور اندونزي و ديدار با رئيس پليس و رئيس مرکز مبارزه با جرايم سازمان يافته اندونزي با بيان اينکه مواد مخدر يکي از تهديدات اصلي جامعه جهاني است، اظهار کرد : با توجه به اينکه کشور ايران در همسايگي بزرگترين قطب توليد مواد مخدر (سنتي) قرار دارد و کشور اندونزي نيز در منطقه اي قرار دارد که مرکز توليد و تبادل مواد مخدر صنعتي است، از اين رو لازم است کشورهاي مختلف با مشارکت و تعامل، اقدامات مشترکي در راستاي مبارزه با اين بلاي خانمانسوز داشته باشند.

وي با تشريح اقدامات پليس ايران در مبارزه با مواد مخدر از کشف سالانه 700 تن مواد مخدر در ايران خبر داد و افزود : با اقدامات پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از ابتداي سال تا کنون 450 تن مواد مخدر کشف و منهدم شده است.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد : ضربات مهلکي به ساختار هاي قاچاق مواد مخدر در کشور وارد و تجربيات زيادي در اين راستا کسب نموده ايم.

اين مقام ارشد انتظامي از آمادگي ايران براي مبادله تجربيات و تعامل در زمينه هاي آموزشي، تحقيقاتي و تبادل اطلاعات و تجهيزات با کشورهاي ديگر از جمله اندونزي خبر داد.

سردار زاهديان در ادامه ضمن تاکيد بر اهميت مبارزه با مواد مخدر بيان کرد : ايجاد ائتلاف بين پليس هاي کشورهاي مختلف در جهت مبارزه با مواد مخدر و جرايم سازمان يافته مي تواند، ساختار هاي غير قانوني اين شبکه ها را از بين ببرد و امنيت را براي مردم و شهروندان درکشور ها فراهم نمايد.

 اقدامات مشترک با پليس ايران در زمينه مبارزه با مواد مخدر
گفتني است رئيس پليس کشور اندونزي نيز در اين نشست اظهار کرد: جمعيت بالا و وسعت زياد اندونزي و همچنين پراکندگي تعداد جزاير، مبارزه با مواد مخدر در اين کشور را با مشکلات عديده اي مواجه کرده است.

وي افزود : تجربيات بسيار خوب جمهوري اسلامي ايران در زمينه مبارزه با مواد مخدر مي تواند براي کشور اندونزي موثر و کار آمد باشد.

اين مقام مسئول خواستار تبادل تجربيات و انجام اقدامات مشترک با نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران براي پيشگيري و مقابله با مواد مخدر شد.

گفتني است در پايان اين نشست مقرر گرديد پيش نويس يادداشت تفاهم نامه همکاري دو جانبه از طرف دو پليس تهيه و به امضاء روساي پليس دو کشور برسد. #

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha