کد خبر: دومين-اجلاسيه-اعتاب-مقدسه-در-كربلا-برگ
۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۱۱

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي، از برگزاري دومين اجلاسيه سراسري اعتاب مقدسه هم‌زمان با عيد مبعث در كربلاي معلا خبر داد

به گزارش خبرگزاري سلامت  حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد جلال حسيني گفت: نخستين اجلاسيه اعتاب مقدسه جهان اسلام در دهه كرامت امسال در مشهد برگزار شد كه در پي آن تفاهم‌نامه مشتركي به امضاي توليت‌ها و مسئولان مربوطه رسيد.

وي با اشاره به اينكه تاكنون دو جلسه هم‌انديشي نمايندگان اعتاب برگزارشده افزود: اولين هم‌انديشي نمايندگان اعتاب مقدسه در ابتداي دي‌ماه سال جاري در حرم مطهر رضوي تشكيل و از سامانه مشترك توليدات رونمايي شد.

به گفته حسيني در نخستين نشست نمايندگان اعتاب مقدسه كربلا، نجف، كاظمين و سامرا، مزارات شيعي عراق، توليت‌هاي حرم‌هاي حضرت معصومه (س)، شاه‌چراغ و جمكران پيشنهاد‌هايي را براي راهبرد كلان اجلاسيه اعلام كردند.

وي تصريح كرد: دومين جلسه نمايندگان اعتاب طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته 12 بهمن‌ماه در كربلاي معلا برپا شد.

وي خاطرنشان كرد: در اين دوره از هم‌انديشي موضوعاتي چون پيگيري مصوبات گردهمايي گذشته، انتخاب يك كتاب براي چاپ ميليوني مشترك بين اعتاب مقدس، تدوين و تصويب آيين‌نامه‌هاي داخلي اجلاسيه اعتاب و تصويب ۲۷ رجب براي برگزاري اجلاس دوم اعتاب مقدسه در كربلاي معلا با حضور توليت‌هاي مشاهد مشرفه ايران، عراق و سوريه موردبررسي قرار گرفت.

وي از تنظيم سندي مبتني بر حقوق زائران در اجلاسيه دوم خبر داد و گفت: در اين سند قرار است به برخي از حقوق زائران در عرصه‌هاي فكري، تربيتي،‌ اجتماعي و امنيتي پرداخته شود.

حجت‌الاسلام حسيني يادآور شد: در اين نشست،‌ آيين‌نامه نشست هم‌انديشي نمايندگان اعتاب پيش‌نويس و برخي از مفاد آن تصويب شد و همچنين كميسيون‌هاي شش‌گانه منطبق به مفاد آيين‌نامه اعتاب تشكيل شد تا هر يك از آن‌ها به‌صورت تخصصي دنبال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha