رییس‌ جمهوری در دیدار سفیر جدید استرالیا در تهران، دوره پسابرجام و لغو تحریمهای ظالمانه علیه ایران اسلامی را فرصتی جدید برای توسعه و تعمیق همکاریهای تهران – کانبرا برشمرد و اظهارداشت که دو کشور باید هر چه بیشتر از این فرصت در راستای منافع دو ملت و اهداف مشترک بهره گیرند.

به گزارش خبرگزاري سلامت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه و هنگام دریافت استوارنامه "آیان دیوید گرنج بیگز" سفیر جدید استرالیا در تهران، گفت: دو کشور باوجود داشتن روابط سیاسی دوستانه، تاکنون نتوانسته اند به خوبی از امکانات و توانمندیهای مشترک در حوزه های اقتصادی استفاده کنند.

 رییس‌ جمهوری با اشاره به اهمیت روابط بانکی برای توسعه سطح همکاریهای اقتصادی اظهارداشت: باید هر دو کشور در زمینه توسعه و تعمیق روابط اقتصادی و تجاری در چارچوب منافع ملی و مشترک تلاش نمایند.

 دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد روابط ایران و استرالیا در تمامی زمینه‌های اقتصادی، علمی و همچنین توریسم و مروادات مردمی گسترش یابد.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به گزارش‌های نگران‌کننده در مورد وضعیت پناهجویان در استرالیا، گفت: امیدواریم استرالیا نسبت به پناهجویان در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی رفتار کند و این موضوع از نظر انسانی برای همه ما حائز اهمیت است.

دکتر روحانی با تأکید بر ضرورت مبارزه با تروریسم با توجه شرایط کنونی منطقه و جهان، افزود: تروریسم یک معضل جهانی است و مبارزه و ریشه‌کن کردن این معضل نیز در گرو یک همکاری جمعی و بین المللی است.

"آیان دیوید گرنج بیگز" سفیر جدید استرالیا در تهران نیز با اشاره به نزدیک بودن پنجاهمین سالروز شروع روابط دیپلماتیک مستمر بین جمهوری اسلامی ایران و استرالیا، اظهار داشت: خوشحالیم که همواره در کنار شما بوده ایم و اکنون پس از رفع تحریم ها فرصت و زمان بسیار مناسبی است تا روابط تجاری و اقتصادی دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر جدید استرالیا با اشاره به ضرورت آغاز فعالیت کمیسیون مشترک تجاری ایران و استرالیا و همچنین سفر آتی وزیر تجارت این کشور به ایران، اظهار داشت: این فرصتی مناسب برای ارتقاء و گسترش روابط بین مردم دو کشور است.

وی همچنین بر ضرورت مبارزه با تروریسم، گسترش روابط بانکی و همکاری بخش های خصوصی دو کشور تأکید و افزود: ما نیز خود نسبت به نوع رفتار با پناهجویان نگرانی هایی داریم و در این زمینه مشغول مذاکره و همکاری با نهادهای مسئول بین المللی هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha