کد خبر: دندان-شیری-نیاز-به-روکش-کردن-دارد؟
۱۹ فروردین ۱۳۹۶، ۹:۲۳

دندانپزشک کودک و نوجوان گفت: وقتی بافت ناجی زیادی از دندان از بین رفته است و ماده پرکردگی گیرکافی در دندان ندارد، جهت حفظ ساختار دندان باید آن را روکش کرد.

دکتر پریسامهراشتیاق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: روکش مخصوص دندان شیری از نظر نحوه کار و شکل با روکش بزرگسالان متفاوت است. این روکش‌ها از پیش ساخته شده و نیازی به مرحله قالب گیری و کار لابراتوری ندارند و در یک جلسه قابل انجام هستند. وی ادامه داد: رنگ آنها سفید نیست، بلکه فلزی است و از جنس استینلس استیل هستند. حفظ بهداشت دورتادور روکش بعد از انجام کار توسط والدین بسیار مهم است تا التهاب بافت‌های اطراف زودتر از بین برود. وی تصریح کرد: وقتی دندانپزشک به کمک هیچ روشی قادر به نگهداری دندان شیری نباشد و مجبور به کشیدن آن باشد، از آنجایی که دندان‌های شیری راهنمای رویش دندان‌های دائمی هستند و وجود آنها برای رویش به جای دندان‌های دائمی لازم است در صورت زود از دست رفتن این دندان‌ها احتمال نهفته بودن دندان دائمی یا رویش نابه جای آن وجود دارد. دندانپزشک کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: در صورت زود از دست رفتن برخی دندان‌های شیری با وسیله‌ای به نام فضانگهدار از حرکت دندان‌های کناری به سمت محل بی دندانی جلوگیری می‌شود. فضانگهداره ها انواع متفاوت متحرک (اگریلی) و ثابت (یک طرفه یا دوطرفه) دارند که نسبت به شماره دندان از دست رفته، وضعیت دهان و سن بیمار توسط پزشک انتخاب شده و قالب گیری می‌شود.

وی همچنین توصیه کرد: با معاینات دوره‌ای دندانپزشکی مشکلات دهان و دندان در مراحل ابتدایی درمان شود و در صورت بروز مشکلات شدیدتر درمان‌های لازم صورت بگیرد تا شاهد سیستم دندانی سالمی در دهان کودکان باشیم.

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha