کد خبر: دستگاه‌های-لیزر-وارداتی-شناسنامه‌د
۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۷

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، دکتر فرهاد هنجنی،  با اشاره به مراکز غیرقانونی کاشت مو، لیزر پوست و… گفت: متاسفانه تبلیغاتی در شهرهای مختلف و صفحات مجازی مبنی بر انجام لیزر و کاشت مو و یا تزریق ژل در منازل، آرایشگاه‌ها و یا باشگاه‌های بدنسازی در حال توزیع است. انجام این اعمال در اینگونه اماکن عواقبی چون سوختگی یا عفونت‌های ثانویه را در پی دارد. بر همین اساس لازم است نظارت دقیق‌تری در زمینه اینکه استفاده‌کنندگان از این دستگاه‌ها چه کسانی هستند، صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: بر همین اساس ما علاقه‌مندیم دستگاه‌های لیزر وارداتی و…. شناسنامه‌دار شوند تا ما بدانیم این دستگاه‌ها در کجا و توسط چه کسانی استفاده می‌شوند. چه بسا یک سری از مواد و دستگاه‌های وارداتی کیفیت ندارند یا به صورت قاچاق وارد می‌شوند.

رئیس انجمن متخصصان پوست در رابطه با اقدامات مربوط برای نظارت بر این دستگاه‌های وارداتی و جلوگیری از فعالیت سودجویان، گفت: در حال حاضر  ١٣٠٠ متخصص پوست، جراح پلاستیک و متخصص گوش و حلق و بینی در کشور فعالند که قاعدتا این متخصصان بیشتر با این دستگاه‌ها سر و کار دارند. جهت جلوگیری از فعالیت سودجویان و غیرمتخصصان، طی صحبت‌هایی که با وزارت بهداشت صورت گرفته، قرار است نیاز سنجی انجام دهیم و تعداد دستگاه‌های لیزر و … مورد نیاز کشور را با توجه به فعالیت، برآورد کنیم تا به این ترتیب از ورود دستگاه‌های اضافی به کشور،  جلوگیری کنیم.

وی در پایان گفت: در پی این نیاز سنجی ضمن کنترل بر ورود دستگاه‌ها، از استفاده سودجویانه برخی افراد و مراکز غیرقانونی از این دستگاه‌ها جلوگیری می‌شود(ایسنا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha