کد خبر: دستور-وزیر-بهداشت-برای-آماده-باش-دانشگ
۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۴۲

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، وزیر بهداشت در ابلاغی به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر حضور فعال دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مورد اشاره درمناطق سیل زده تاکید کرد.

متن ابلاغ وزیر بهداشت به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به شرح زیر است:

رئیس / سرپرست محترم

دانشگاه /دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی...

آغاز سال نو با افزایش چشمگیر نزولات آسمانی نشانه‌ای از رحمت الهی و شروع سالی پربرکت است، مع الوصف، سیلاب‌ها و طغیان رودخانه‌ها مشکلات جدی را برای گروهی از هموطنانمان ایجاد کرده که همکاران محترم در دانشگاه‌های درگیر و نمایندگان اینجانب حداکثر تلاش را برای خدمات رسانی بهتر در این مناطق به عمل آورده اند، در حال حاضر نیز این خدمات رسانی همچنان ادامه دارد، اینجانب هم با حضور در برخی از مناطق سیل زده شاهد این کوشش و اهتمام بوده ام.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، فعالیت این سامانه بارشی در اکثر مناطق ادامه داشته و بعضی از استان‌ها در روز‌های آتی نیز در معرض خطر بروز سیلاب قرار دارند که در این میان می‌توان به استان‌های فارس، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، کرمان، بوشهر، لرستان و خوزستان اشاره کرد.

ضمن تأکید به همه رؤسای محترم، به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های صدر‌الاشاره به منظور حضور فعال در منطقه، انتظار می‌رود از طریق بازدید‌های منطقه‌ای توسط جنابعالی، معاونین و مدیران ذیربط (درمان و اورژانس) آن دانشگاه، ارزیابی دقیق امکانات به لحاظ لجستیک و نیروی انسانی برای مقابله با سیلاب احتمالی صورت پذیرد.

همچنین مشکلات و کمبود‌های احتمالی مرتفع و آمادگی کامل نیرو‌های منطقه‌ای نیز به آنان ابلاغ گردد.

رؤسای محترم دانشگاه‌های مجاور و معین هم مکلفند آمادگی لازم را داشته باشند تا در صورت ضرورت بتوانند کمک رسانی را در سریع‌ترین زمان برای استان‌های درگیر فراهم نمایند.

موارد زیر مورد تأکید است: ۱) حضور فعال و مستمر کلیه عوامل اجرائی دانشگاه‌ها در مناطق درگیر با آمادگی کامل؛ ۲) ابطال کلیه مرخصی‌های غیرضروری به منظور حضور فعال همه همکاران موثر ومرتبط؛ ۳) آمادگی کامل تیم واکنش سریع در حوزه بهداشت؛ ۴) آماده باش کلیه همکاران اعم از پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمانی خارج از شیفت برای حضور در زمان فراخوان و نیاز؛ ۵) حضور فعال کلیه همکاران اعم از پزشکان و سایر کادر بهداشتی – درمانی در مراکز روستایی به ویژه در مناطق درگیر و پر خطر؛ ۶) آماده باش دانشگاه‌های همجوار و معین در استان‌های پرخطر برای کمک رسانی در صورت نیاز.

بدیهی است کلیه معاونت‌ها و مدیران ستاد وزارت بهداشت در تأمین دارو، تجهیزات پزشکی و دیگر نیاز‌های اورژانسی نهایت همراهی را خواهند داشت. ضمنا ضروریست تا اطلاع ثانوی کلیه روسای محترم دانشگاه‌ها و معاونین در محل کار حضور فعال داشته باشند.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha