کد خبر: در-بهسازی-قبور-شهدا-خدشه-ای-به-سنگ-مزاره
۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۸

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به تشویش اذعان عمومی توسط برخی رسانه ها در خصوص تخریب قبور شهدا گفت: تنها 10 نفر به بهسازی قبور شهدا معترض بودند.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، اکبر توکلی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در خصوص تخریب و ویران کردن قبور شهدا در قطعات شهدا گفت: این موضوع از اساس کذب بوده و تنها شایعه ای بود که دل خانواده های معظم شهدا و مردم را به درد آورد. طی 5 سال گذشته بنا بر دستور شهردار تهران اتفاقات خوبی در قطعات بهشت زهرا(س) افتاده است .

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به اینکه در این محدوده برای اولین بار 14هکتار کف سازی انجام شده است، گفت: نصب برج های نوری، نصب 8 ایستگاه صلواتی، بازسازی مزار آیت الله طالقانی ، بازسازی نماد لشکر محمد رسول الله ، احداث میدان 30 هزار اسمای شهدا، حل مشکل آب مجموعه بهشت زهرا(س) با بیش از 30میلیارد تومان، احداث استراحتگاه مادران شهدا و استقرار ماشین های برقی برای خدمات رفاهی به قطعات شهدا از جمله این موضوعات بود .

وی با بیان اینکه فرورفتگی گودال در قطعات شهدا برای اولین بار براساس تماس شهروندان اعلام شده بود، خاطرنشا کرد: بر همین منظور تصمیم بر آن گرفته شد تا معابر قطعات شهدا بهسازی شود و شهردار تهران نیز توصیه کرد که به هیچ عنوان به این قطعات خدشه ای وارد نشود.

توکلی با بیان اینکه در قطعه 21 بهشت زهرا(س) که قبور شهدا در آن واقع شده سنگ ها دست نخورد باقی ماندند، اظهارکرد: در این قطعه نیز صرفا معابر بهسازی شدند که این موضوع با گرفتن رضایت از خانواده شهدا انجام شد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان اینکه از 4 هزار قبر عمومی 800 قبر شهید  در قطعات 21 و 24 وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد تنها 8 نفر رضایت نداشتند که این قبور به هیچ عنوان ترمیم نشدند.

وی با بیان اینکه با بهسازی قبور شهدا جانبازان ولیچری می توانند بعداز سالیان دراز بر سر مزار همرزمان خود حاضر شوند، اذعان کرد: اعتراض بر سربهسازی قبورشهدا درحالی بیان شد که تنها 10معترض به شورای شهر آمدند که سرانجام این پرونده که در دادگاه بخش آفتاب پیگیری می شد با حکم قاضی به این نتیجه رسید که مجموعه بهشت زهرا(س) می تواند تنها با رضایت خانواده شهدا این پروژه را انجام دهد . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha