کد خبر: در-بحث-تأمین-ویلچر-فعلاً-درمانده-نشده
۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۱۹

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، حسین نحوی‌نژاد، گفت: جامعه توانبخشی نیز از وضعیت گرانی و ارزهایی که به کارکردهای غیرتخصصی تخصیص یافتند بی‌نصیب نمانده به طوریکه در تأمین برخی از کالاهای وارداتی دچار مشکل شده‌ایم.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که مشکل‌ حاد نشود اما برخی اقلام مورد نیاز معلولان مانند باطری سمعک یا برخی قطعات ویلچر مانند چرخ آن چون وارداتی است و آن را نمی‌توانیم تولید کنیم قدری با مشکل مواجهمان کرده است.

نحوی‌نژاد گفت: بیش از 10 کارخانه ویلچرسازی در کشور وجود دارد اما بسیاری از قطعات آن وارداتی است به همین دلیل مکاتباتی با وزارت صنعت کرده‌ایم تا نسبت به این قضیه مساعدت کنند.

جلب ترحم در شبکه‌های اجتماعی

وی با بیان اینکه در بحث تأمین ویلچر فعلاً درمانده نشده‌ایم اما معضلات وجود دارند،‌گفت: در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی هم برخی افراد نیازمندان و حتی معلولان اقدام به فضاسازی و راه‌اندازی شوآف می‌کنند تا ترحم مردم را جلب کنند.

نحوی‌نژاد گفت: به عنوان مثال در روزهای اخیر گفته شد که در منطقه ملارد مشکل تأمین آب وجود دارد ما آن را با 4 یا 5 مرکز که بخش خصوصی بود در میان گذاشته و آب منطقه را تأمین کردیم اما باز هم می‌آیند و آن را در شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی  افزود: یا  به طور مثال افراد معلول باید 3 سال ویلچر خود را نگه‌ دارند در خارج از کشور هم وضع اینگونه است و بااینکه بیمه، هزینه‌ آنها را می‌دهد اما برای نگهداری از این وسایل سقف تعیین می‌کنند اما می‌بینیم برخی افراد ویلچر خود را گم کرده و آن را فروخته‌اند ولی آن را در شبکه‌های اجتماعی مطرح می کنند و به دنبال ویلچر می‌گردند.

کمپین جمع آوری درب بطری شوآف است

وی با اشاره به کمپینی که اخیراً با عنوان جمع‌آوری درب بطری‌ها برای تأمین ویلچر به راه افتاده بود،‌ گفت: این هم یکی دیگر از فضاسازی‌هایی بود که در جامعه رخ داد اگر قدری تأمل کنیم می‌بینیم با این درب‌های بطری ویلچر تأمین نمی‌شود اگر 4 گونی درب بطری جمع شود مگر چقدر آن را می‌خرند در حالی که قیمت یک ویلچر بیش از 800 هزار تومان است و این‌ها همه شوآف و فضاسازی است.

ویلچر برقی به افراد معلول از ناحیه دست تعلق می‌گیرد

وی گفت: در تأمین وسایل معمولی مشکلی نداریم اما برای تأمین برخی وسایل خاص و وارداتی قدری باید تحمل کنیم.

نحوی‌نژاد گفت:‌در حال حاضر بسیاری از معلولان به دنبال ویلچر برقی هستند اما چون ما پول تأمین آن را نداریم گفته‌ایم به معلولانی می‌دهیم که از ناحیه دست دچار مشکل هستند، اما به هر حال معلولان همه دوست دارند چون استفاده از ویلچر معمولی سخت است از ویلچرهای برقی استفاده کنند وضعشان را درک می‌کنیم اما نمی‌توانیم برای همه آن را تأمین کنیم(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha