کد خبر: دریافت-پول-از-اولیا-در-هنگام-ثبت‌نام-م
۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دریافت هرگونه پول از اولیا در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی ممنوع است و هیچ مدیری حق ندارد ریالی به غیر از هزینه کتاب و بیمه از اولیا دریافت کند.

به گزارش خبرگزاري سلامت، احمد ناصری اظهار داشت: دریافت هرگونه پول اجباری در مدارس از اولیا ممنوع است و اگر اولیایی علاقمند به کمک به تأمین هزینه‌های مدرسه باشد، باید این کار را با میل و رغبت خود انجام دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: ما همچنان معتقدیم بدون کمک اولیای دانش‌آموزان، مدیریت مدرسه امکان‌پذیر نیست و ما این کمک‌ها را تنها کمک مادی نمی‌دانیم بلکه همراهی اولیای دانش‌آموزان در تمام مراحل تحصیلی جز ضرورت‌ها و الزامات است.

وی با بیان اینکه همه ساله براساس نرخ رشد دانش‌آموزان، سرانه دانش‌آموزی نیز به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته افزایش می‌یابد، افزود: امیدواریم در کنار تأمین سرانه مدارس کمک اولیای دانش‌آموزان نیز به مدیریت مطلوب در این مناطق منجر شود.

ناصري با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه از هفتم تیرماه شروع می‌شود، بیان کرد: امسال 16 هزار و 158 نفر دانش‌آموز پایه دهم ثبت‌نام می‌کنند که کار هدایت تحصیلی آنها با کمک اولیای دانش‌آموزان و جمع‌بندی امتیازات براساس فرم تعریف شده با نظر مشاوران، اولیا و مربیان و تست استعداد و علاقه‌ای که از دانش‌آموزان گرفته شده، بتوانیم زمینه انتخاب رشته و هدایت تحصیلی مناسبی را فراهم کنیم.

وي اضافه‌کرد: در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، کار دانش و نظری ظرفیت‌ها مشخص است و سعی بر این است تا براساس توان و استعداد دانش‌آموزان زمینه هدایت تحصیلی‌ آنها فراهم‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با کسب اطلاعات دقیق از آمار زاد و ولد و زمان تحصیل نوآموزان اشاره کرد و ادامه داد: در شهرها فعالیت مقطع پیش دبستانی به بخش خصوصی و در مناطق محروم و روستایی به شکل دولتی اجرایی می‌شود اما آنهایی که نتوانستند فرزندانشان را در مقطع پیش دبستانی ثبت‌نام کنند، شهریورماه امسال در قالب 47 کلاس بیش از 700 نوآموز در مدت یک ماه فرصت آموزش خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha