کد خبر: دریافت-تعرفه-زیاد،-بیشترین-شکایت-مردم
۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، علیرضا عسکری افزود: سامانه 190 وزارت بهداشت شنوای صدای مردم و هر گونه شکایت و انتقاد از مسائل مرتبط با بهداشت و درمان است و گر چه بیشترین شکایات مردم تاکنون به خاطر دریافت تعرفه‌های پزشکی زیاد بوده است اما فعالیت این سامانه به برخورد با تعرفه‌های پزشکی اضافه منحصر نمی‌شود. وی گفت: ممکن است مردم در مراجعه به بیمارستان یا اورژانس بیمارستان یا در یک مطب احساس کنند که رسیدگی و توجه کافی به آنها نمی‌شود و خدمات مورد نیازشان به آنها ارائه نمی‌شود یا کسی صدای آنها را نمی‌شود، در این صورت سامانه 190 گوش شنوای مردم است و می‌تواند به مردم و مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی درمانی کمک کند. مدیر کل نظارت بر درمان و اعتباربخشی وزارت بهداشت افزود: در دوره جدید فعالیت وزارت بهداشت در دولت دوازدهم، فصل جدیدی از فعالیت سامانه 190 شروع شده است، ستاد کشوری این سامانه تشکیل شده و ستادهای استانی آن نیز در حال شکل گیری است و فرآیند رسیدگی به شکایات مردم به صورت الکترونیکی ثبت و دنبال می‌شود. عسکری گفت: در واقع سامانه 190 وزارت بهداشت مرجعی است برای شنیدن صدای مردم، ممکن است مثلا مردم در مراجعه به یک بیمارستان خصوصی برای بستری یا مراجعه به یک مطب احساس کنند که بیش از حد، از آنها پول گرفته شده است، قطعا در صورت تماس با سامانه 190 به مشکل آنها رسیدگی می‌شود. وی افزود: اگر مردم هنگام پذیرش در بیمارستان پول زیادی به عنوان ودیعه از آنها گرفته شود و این پول اضافه به آنان برگردانده نشود یا اگر بیماری در بیمارستان برای دریافت پول، به گروگان گرفته شود، با جدیت با آن مرکز متخلف برخورد می‌شود. نگهداشتن بیمار به خاطر پول خط قرمز وزارت بهداشت است چنین مواردی نداریم و به هیچ وجه تحمل نمی‌شود. عسکری گفت: پس از تماس مردم با سامانه 190، دیگر نیازی به پیگیری اداری آنان نیست و سامانه 190 بدون درگیر کردن مردم با سیستم بروکراتیک اداری فرایند رسیدگی را با همکاری سازمانهای دیگری مانند نظام پزشکی و تعزیرات تا آخر دنبال می‌کند و نتیجه را به مردم اعلام خواهد کرد.(ایرنا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha