کد خبر: درمان-ناباروری،-موضوع-لوکسی-نیستدولت
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دولت باید حمایت از زوجین نابارور را باور داشته باشد، متذکر شد: درمان ناباروری، بحث لوکسی نیست.

 

دکتر رسول خضری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: حدود 20 درصد زوج های کشور از مشکلات ناباروری رنج می‌برند که درمان آن هزینه قابل توجهی را می‌طلبد.
خضری گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت و نیز پیر شدن جمعیت کشور، لازم است مسؤلان به ویژه سازمان‌های بیمه‌گر و وزارتخانه‌های بهداشت و تعاون، کار  و رفاه اجتماعی در این راستا نسبت به اتخاذ راهکارهای منطقی جدی‌تر باشند.
وی متذکر شد: درمان ناباروری با یک بار مراجعه درمان نمی‌شود و باید پروسه آن به طور کامل طی شود. بر این اساس، زوجین برای درمان کامل می‌بایست حداقل سه‌مرتبه به مراکز درمان ناباروری مراجعه نمایند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: تشخیص، درمان دارویی و جراحی‌های تشخیصی و درمانی، سه مرحله‌ای است که برای درمان ناباروری باید طی شود و هر کدام هزینه قابل توجهی دارد.
خضری یادآور شد: طی بازدیدی که سال گذشته از موسسه رویان صورت گرفت، میزان تخفیفی که برای زوجین می‌توان در نظر گرفت تا 10 درصد است.
نماینده سردشت و پیرانشهر گفت: هر بار مراجعه زوجین برای درمان ناباروری، به طور متوسط چهار تا هفت میلوین هزینه دارد. اگر سازمان‌های بیمه‌گر نسبت به پوشش این موضوع اقدام نکنند، قطعا مشکلات عدیده‌ای را به دنبال خواهد داشت.
خضری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمه کارآمدی که به زوج‌های نابارور کمک می‌کنند، فقط بانک‌ها در قالب بیمه‌های تکمیلی هستند.
وی در رابطه با حمایت از مجلس از حمایت بیمه‌ای برای زوجین نابارور گفت: تجمیع بیمه‌ها مربوط به بیمه‌های پایه است، در حالی که بیمه‌های تکمیلی و حمایت از موضوعی مانند درمان ناباروری مربوط به بیمه درجه سه می‌باشد.
این نماینده مجلس نهم بیان داشت: درمان ناباروری، موضوع لوکسی نیست. لازم است دولت برای حمایت از زوجین نابارور، لایحه‌ای را به مجلس ارائه دهد و قطعا نمایندگان با این موضوع موافقت می‌کنند.
خضری خاطرنشان کرد: دولت اعتقاد داشته باشد که یکی از رسالت‌های اصلی این قوه، حمایت‌های لازم از زوجین نابارور در تمام مراحل درمانی است.

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha