کد خبر: دردهای-استخوانی-را-با-این-گیاه-بهبود-بب
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۴۱

«والک» گیاهی بهاری است که به دلیل داشتن کلسیم ارگانیک، برای درمان پوکی استخوان، التیام دردهای استخوانی و مفصلی بسیار مفید است.

محسن بیگدلی عضو ستاد فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت درباره خواص گیاه «والک»، گفت: والک گیاهی بهاری  است که بیشتر در  مناطق کوهستانی رویش پیدا می ند و فقط از غده آن استفاده نمی شود  برگ و پیاز آن خوراکی است.

این عضو سازمان تحقیقات کشاورزی با بیان این که والک، یک نوع سیر طبیعی است، تصریح کرد: والک بیشتر ویتامین های گروه آ، ب، ث و املاح معدنی مثل منگنز، روی، گوگرد و کلسیم را دارا است.

بیگدلی افزود: این گیاه، قاعده آور است و به دلیل داشتن کلسیم ارگانیک، برای درمان پوکی استخوان، التیام دردهای استخوانی و مفصلی بسیار مفید است. افرادی که در مناطق کوهستانی زندگی می کنند و چوپان ها به خاطر این که مجبور هستند کوهپیمایی کنند نیز، از این گیاه به صورت خام برای تقویت استخوان های پا استفاده می کنند که بتوانند کوهپیمایی خوبی داشته باشند.

وی اظهار داشت: معمولا این گیاه را به شکل کوکو و در سبزی پلو و آش استفاده می کنند. در زندگی شهرنشینی جدید در سالاد نیز استفاده می شود . بوی این گیاه شبیه بوی سیر است ولی به تندی آن نیست و می توان به جای سیر هم استفاده شود.

انتهای پیام/

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha