کد خبر: دانستنی-هایی-در-مورد-علائم،-علل-و-درمان
۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۱

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار با اشاره به این که عفونت های ادراری میان مردان و زنان دیده می شود؛ میزان شیوع آن را در زنان بیشتر دانست.

 

دکتر لطف الله ارمنده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت سوزش و تکرر ادرار، درد در ناحیه مثانه و مجرا را از شایع ترین علائم عفونت های ادراری برشمرد.

وی ادامه داد: نکته مهم آن که امکان دارد بیماری های مادرزادی یا وجود اشکال در کلیه ها مانند سنگ کلیه فرد را در معرض ابتلا به عفونت های ادراری قرار داده باشد.

وی تأکید کرد: بیماری های پروستات، مثانه و کلیه در مردان منجر به بروز عفونت های ادراری می شود و برای تشخیص آنها باید از مثانه و مجاری ادرار سونوگرافی انجام شود.

این ارولوژیست اذعان داشت: در صورتی که برخی از افراد مدام دچار عفونت های ادراری می شوند باید از کارهای تشخیصی بیشتری نظیرعکس رنگی از کلیه و مجاری ادرار و یا سی تی اسکن انجام گیرد حال آن که اگربرای عفونت های مکرر یک بیمار علت خاصی کشف نشود برای بررسی وجود تومور مثانه باید از سیستوسکوپی استفاده کرد.

وی بیان داشت: در نهایت اگر عفونت های ادراری بدون کشف علت خاصی مدام تکرار شوند  فرد باید به مدت 3 تا 6ماه تحت درمان داروهای آنتی بیوتیکی قرار بگیرد.

 

کد خبرنگار: 410100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha