کد خبر: دارویی-با-اثربخشی-کامل-برای-درمان-سالک
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۸

معاون مرکز آموزش بیماری‌های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: هنور دارویی با اثربخشی صد درصد در جهان تولید نشده و درمان‌های فعلی تنها برای تسریع بهبود زخم صورت می‌گیرد.

 

دکتر علی خامسی‌پور، معاون مرکز آموزشی و پژوهشی بیماری‌های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اذعان داشت: سالک از بیماری‌هایی است که در کشور ما به صورت آندمیک وجود دارد و به دلیل مشکلات زیبایی که برای افراد مبتلا ایجاد می‌کند، سال‌ها است تحقیقات برای داروها و واکسن این بیماری در حال انجام است. 
خامسی‌پور گفت: ترکیبات داروی استاندارد سالک که در حال حاضر در سطح جهان استفاده می‌شود، نیاز به تزریقات مکرر دارد؛ ضمن این‌که قیمت این دارو در برخی مناطق بالا است.
وی با اشاره به این‌که تزریق داروی سالک عوارض جانبی برای فرد مبتلا دارد و تاثیر بهبود آن طبق انتظار نیست، خاطرنشان کرد: به همین دلیل، تحقیقاتی توسط دانشمندان انجام شده تا داروهایی با اثر بخشی بیشتر و عوارض کمتر تولید شود.
این ایمونولوژیست تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری مرکز نانوتکنولوژیک مشهد، دارویی اختراع و ثبت شده است که در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارد.
وی با بیان این‌که در رابطه با تولید واکسن سالک نیز اقدامات بسیاری در داخل کشور انجام شده که ادامه دارد، متذکر شد: بیماری سالک از 98 کشور گزارش شده و متاسفانه درصد ابتلا به آن در مناطق محروم جهان بیشتر است.
به گفته خامسی‌پور، هنور دارویی با اثربخشی صد درصد در جهان تولید نشده و درمان‌های فعلی تنها برای تسریع بهبود زخم صورت می‌گیرد.
وی تاکید کرد: سالک واگیر ندارد و درمان‌هایی که در ایران انجام می‌شود، طبق استانداردهای جهانی است.

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha