کد خبر: داروها-و-مکمل‌های-تغذیه‌ای-با-فناوری
۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۵۱

یک شرکت فناور کشورمان که در عرصه تولیدات دارویی فعال است، توانسته است ضمن آن‌که محصولات دارویی را در حوزه‌ها و کاربردهای گوناگون تولید کند، امکانات و توانمندی‌های خود را در اختیار دیگر شرکت‌های دارویی کشورمان نیز قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری سلامت امیراسماعیل ثقفی نیا، با اشاره به تولید دارو، مواد اولیه دارویی و مکمل‌های تغذیه‌ای به عنوان عمده تولیدات این شرکت اشاره کرد و گفت: دارو های سیستم قلب و عروق، آنتی بیوتیک های ماکرولیدی، مهار کننده های پمپ پروتون، پایین آورنده‌های قند خون، داروهای سیستم تنفسی در دسته‌ی تولیدات دارویی این شرکت قرار دارند که شامل  طیف متنوعی از محصولات در قالب قرص، شربت و پودر می‌شوند.

وی با اشاره به سنتز ماده اولیه دارویی نیتروگلیسیرین و همچنین تولید انبوه قرص پیوسته رهش نیتروگلیسیرین با برند دروکانتین گفت: نیترودر یا (نیتروگلیسرین رقیق شده در لاکتوز، نیتروگلیسرین 1/6 درصد  یا گرانول آماده پرس قرص آهسته‌رهش و نیتروگلیسرین 5 درصد از مواد اولیه تولیدی این شرکت به منظور تولید داروها به شمار می‌رود.

وی افزود: این محصولات با بهره گیری از مواد مؤثره خاص و در بسته بندی منحصر به فرد بلیستر فویل آلومینیومی تولید می‌شوند و دارای کیفیتی بالا هستند.

وی با اشاره به توانمندی ساخت دارو بر اساس سفارش گفت: این شرکت همواره مورد توجه شرکت های دارویی بوده است و تعداد قابل توجهی از شرکت‌های داوسازی، از امکانات تخصصی و ماشین آلات این شرکت برای تولیدات خود بهره مند شده اند.

ثقفی نیا، به تولید یدوفولیک به عنوان مکمل تغذیه ای این شرکت برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و گفت: این محصول  که ر واقع قرص اسیدفولیک عرضه می‌شود، با قدرت دارویی 500 میکروگرم اسیدفولیک و 150 میکروگرم ید، در بسته‌بندی‌های 30 و 100 عدیی تولید می شود.

وی ادامه داد: این محصول ترکیبی منحصر به فرد از اسیدفولیک و ید است که در دوران پیش از بارداری، حین بارداری و شیردهی، از مهم‌ترین مواد مغذی لازم و ضروری برای رشد سیستم عصبی، بینایی و شنوایی جنین و نوزاد به شمار می رود.

مدیر عامل درسادارو ارتقای نظام سلامت و تولید داروهای مورد نیاز و ضروری کشور با نگرش نوآوری و کیفیت‌محوری به منظور دسترسی پزشکان و بیماران به داروهای مورد نیاز را از مهم‌ترین اهداف تاسیس این مجموعه عنوان کرد و افزود: تلاش کردیم تا در شرایط پرشتاب تغییرات کنونی فضای کسب و کار در حوزه دارو، تولیدات خود را افزایش داده و در جهت بومی ساختن صنعت و دستیابی به قیمت رقابتی برای جلب رضایت مشتریان با به کارگیری دانش فنی و فناوری مناسب به جایگاه مناسبی در صنعت داروی ایران برسیم.

این فعال فناور، با اشاره به تولید بیش از 35 قلم در اشکال دارویی قرص، کپسول و پودر برای سوسپانسیون خوراکی گفت: این شرکت با رعایت اصول و استانداردهای تولید محصولات دارویی، موفق به اخذ گواهی استقرار اصول بهینه تولید (GMP) در محصولات دارویی (جامدات عمومی- سوسپانسیون پودر خشک) و همچنین تولید گرانول نیتروگلیسیرین آماده پرس از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha