کد خبر: خودکشی-محصول-شرایط-سخت-دوران-کودکی-است
۸ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۵۰

روانشناس و مشاوره خانواده هشدار داد: متأسفانه اعتیاد، طلاق، خودکشی، ولگردی و...  محصول شرایط غیر دلپذیر دوران کودکی و نوجوانی است.

دکتر مسعود غفاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت اظهار داشت: متأسفانه امروزه کودکان خوب سرپرست هم گرفتاری‌های بسیاری دارند؛ چه رسد به کودکان بدسرپرست.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین نیاز روانی انسان نیاز به امنیت است و برای فرزندان امنیت خانواده یعنی همه چیز. فرزندان بخش زیادی از رفتار و برخوردها را از فضای خانوادگی می آموزند تا در آینده پدر یا مادر شایسته و یا ناشایسته شوند.

استادیار بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی باور دارد همگی در پیرامون خود به یک الگوی شایسته سازگار نیاز دارند؛ به گونه ای که فرزندان امروزی به دو میزبان کاملا شایسته و یک میز بسیار آراسته نیاز دارند و در غیر این صورت باید انتظار پیامدهای ناگواری را داشت.

وی هشدار داد: اعتیاد، خودکشی، ولگردی، طلاق و سایر پیامدهای ناگوار محصول شرایط غیر دلپذیر دوران کودکی و نوجوانی است.

غفاری ضمن تأکید توصیه کرد: بنابراین خانواده ها به طور حتم باید برای درست زندگی کردن آموزش های لازم را کسب کنند زیرا زندگی کردن پدیده ای غریزی، ژنتیکی و وراثتی نیست بلکه یک پدیده آموختنی است.

وی همچنین افزود: افراد باید بدانند که پدر و مادر شایسته چه نشانه هایی دارند بنابراین باید رفتارها و ساختار خانوادگی اصلاح و روابط درست و سنجیده شود.

این روانشناس متذکر شد: در کشورهای پیشرفته نظیر آلمان هرگاه سازمان های اجتماعی پی برده اند که والدینی شایسته نیستند برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و تبعات آن پلیس فرزندان آنها را گرفته و هزینه نگهداری آنها را به موسسات استاندارد می پردازد حال آن که ما هم در ایران ناگزیر به ایجاد چنین موسساتی هستیم

.

 کد خبرنگار: 410100

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha