کد خبر: خودروهای-مغایر-با-استاندارد-شماره‌گذ
۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰
به گزارش طبنا (خبرگزای سلامت)، مسعود زندی با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از اصلی‌ترین چالش‌های زیست محیطی کلانشهرها است، گفت: در چند سال اخیر آلودگی هوا در نیمه دوم سال، به دلیل فصل سرما نمود بیشتری داشته است البته وارونگی دما، شرایط توپوگرافی، منابع آلوده‌کننده هوا می‌توانند تشدید کننده آلودگی هوای کلانشهرها باشند. وی که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، با تاکید بر اینکه موضوع آلودگی هوا چند وجهی است و تنها مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست نیست، در مورد قوانین مصوب برای کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست از انتهای سال ۷۹ طرح جامع کاهش آلودگی هوا را در هفت محور دنبال کرد. پس ازآن به دنبال بازنگری طرح جامع، در سال ۹۰ آیین‌نامه جدیدی را مصوب کرد و در ادامه در سال ۹۳ راهکارهای کاهش آلودگی هوا تدوین شد. همچنین در سال ۹۵ در معاونت اجرایی ریاست جمهوری آیین‌نامه مشخصی تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شد. در آخرین مرحله نیز قانون هوای پاک تدوین شد که تمام دستگاه‌هایی که زمینه کیفیت هوا دخیل هستند، به نحوی وظایفی برای کاهش آلودگی هوا دارند. رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست افزود: قانون هوای پاک تقریبا ۱۳ آیین‌نامه دارد که ۹ آیین‌نامه به‌طور مشخص مربوط به مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم است. تقریبا هفت آیین‌نامه‌ها ابلاغ شده است و ما درصدد پیگیری اجرای دقیق آن هستیم. براساس آیین‌نامه‌ها و قوانین حوزه آلودگی هوا، اقدامات بسیار خوبی در شهرها انجام شده و شرایط کیفی هوا نسبت به گذشته بهبود یافته است به طوری که اگر شرایط گذشته ادامه پیدا می‌کرد، کلانشهرها دیگر جایی برای زندگی نبود. رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در مورد اقدامات صورت‌ گرفته برای کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: استانداردسازی خودروها از جمله اقدامات برای کاهش آلودگی هوا است. در حال حاضر خودروها با استاندارد یورو ۴ تولید می‌شوند و اگر شرکتی نتواند استاندارد خود را با این شرایط تطبیق دهد، به‌طور قطع مانع شماره‌گذاری تولیدات آن خواهیم شد. (ایسنا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha