کد خبر: خدمات-مامایی-تحت-پوشش-بیمه-قرار-می‌گی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۲۳

مشاور وزیر بهداشت از عقد قرارداد بیمه برای خدمات مامایی خبر داد و گفت: در بدو امر، سه استان به عنوان نقطه پایلوت برای اجرای طرح انتخاب می‌شوند.

 

دکتر نجمه تهرانیان مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مامایی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: سلامت به عنوان یکی از اولویت‌های دولت یازدهم مطرح است و همین امر موجب شد تا اقدامات قابل توجه و ارزنده‌ای برای ماماها انجام شود که به این ترتیب، بسیاری از مشکلاتی که برای ارائه خدمت به مادران وجود داشت، رفع گردید.
تهرانیان افزود: در قالب اجرای طرح تحول سلامت، زایمان طبیعی رایگان شد؛ ضمن آن‌که استقرار اعضای هیات علمی مامایی در بیمارستان در قالب طرح احیا به منظور آموزش بالینی در همین راستا صورت گرفت. پیش از این، کمتر شاهد حضور اساتید مامایی در بیمارستان ها بودیم که در حال حاضر در بسیاری از بیمارستان‌های آموزشی، اساتید مامایی زمان زایمان حضور دارند و خدمات را با کیفیتی مطلوب ارائه می‌دهند.
مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای خدمات مامایی، اخیرا دکترای مامایی تصویب شد که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، می‌توان این مساله را از اقدامات ارزشمند در مسیر خدمت‌رسانی به مردم به شمار آورد. بر این اساس، از این پس شاهد حضور اساتیدی با مقطع Phd و مدرک تخصصی مامایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهیم بود که مسؤلیت آموزش دانشجویان این رشته را در بالاترین سطح بر عهده دارند.
وی یادآور شد: البته هشت سال قبل شاهد تصویب دکترای باروری برای ماماها بودیم که اقدام مفیدی بود. با توجه به محورهای دکترای مامایی و این‌که خدمات در سطح بسیار بالاتر از نظرکیفی برای دانشجویان و مردم ایجاد نماید، قطعا تحول قابل توجهی را در حوزه آموزش شاهد خواهیم بود.
مشاور وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت مبنی بر این‌که در آستانه روز جهانی ماما چه نویدی برای این قشر از کادر سلامت کشور دارید، اذعان داشت: برای ماماها در طول سنوات اخیر، بهترین دستاوردها برای این افراد حاصل شده و در تمامی حوزه‌ها شاهد جذب تعداد درصد بسیاری از فارغ‌التحصیلان این رشته بودیم و ظرف مدت کوتاهی، حدود 5500 ماما در مراکز بهداشتی تحت عنوان مراقبین سلامت جذب شدند.
وی ابراز امیدواری کرد: با رفع مشکلات مربوط به اشتغال و نیز عقد قرارداد بیمه با ماماها در سطح کشور، مشکلات آنها نیز حل شود.
تهرانیان گفت: در صدد هستیم خدمات مامایی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد که در بدو امر، این طرح در سه استان به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha