کد خبر: خدمات-درمانی-به-صورت-مشروط-به-بخش-خصوصی
۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۷

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس واگذاری خدمات درمانی دولتی به بخش خصوصی را به صورت مشروط مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر نظارت دقیق بر این اقدام صورت گیرد باعث افزایش کیفیت و صرفه جویی در هزینه ها می شود.

 

به گزارش گروه فضاي مجازي  خبرگزاري سلامت به نقل از خانه ملت محمدحسین قربانی ، درباره اظهارنظر قائم مقام وزیر بهداشت مبنی بر آمادگی برای واگذاری مدیریت تمام خدمات درمانی در بیمارستان های دولتی به بخش خصوصی، افزود: وزارت بهداشت و درمان نخستین مجموعه‌ای بود که بحث اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد، بر همین اساس حوزه بهداشت و درمان براین اینکه بتواند مدیریت بهتری بر فضای عریض و طویل خود داشته و منابع و هزینه های مصرفی را به حداقل برساند در تلاش است تا حضور بخش خصوصی را پررنگ تر کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون ثابت شده هر زمان بخش خصوصی به حوزه ای ورود پیدا کرده هم کیفیت کار بهتر و هم در هزینه ها صرفه جویی شده است البته مشروط بر آنکه بر عملکرد بخش خصوصی نظارت صورت گیرد نه اینکه مانند برخی از تجربیات گذشته، بخش خصوصی را خانوادگی کنیم و هیچ نظارتی هم صورت نگیرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم، تصریح کرد: نباید با عدم نظارت چوب حراج به منابع داخلی و سرمایه ملی زد لذا باید از تجربیات گذشته برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد؛ اگر قرار است بخش خصوصی در حوزه بهداشت ودرمان ورود یابد لازم است تا خدمات بخش دولتی به افرادی که به صورت تخصصی این کار را انجام می دهند سپرده شود و در نهایت نظارتی بر عملکرد آنها وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر واگذاری خدمات دولتی به بخش خصوصی صورت گیرد و نظارتی بر آن انجام نشود وضعیت از آنچه که تاکنون در حوزه بهداشت و درمان بوده اسفناک تر خواهد شد حال امید است وزیر بهداشت با توجه به تجربیات گذشته بتواند این روند را مدیریت کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: البته نمی توان عنوان کرد که تمامی خدمات را بتوان به بخش خصوصی واگذار کرد زیرا این اقدام تاحدودی جای ابهام دارد، به نظر می رسد باید گام به گام پیش رفت و هر بخشی که واگذار می‌شود را مورد آزمایش قرار داد تا بتوان مرحله بعدی را برای این واگذاری انجام داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پیش از این قائم مقام وزیر بهداشت اعلام کرد این وزارتخانه آماده واگذاری مدیریت تمام خدمات درمانی در بیمارستان های دولتی به بخش خصوصی است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha