کد خبر: خدمات-بیمه-سلامت-تابع-شرایط-اقتصادی-و-ا
۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۰

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، دکتر کوروش فرزین با تاکید بر اینکه هیچ‌کدام از خدمات بیمه‌سلامت از ابتدای سال تاکنون تغییری نکرده است، گفت: تنها محدودیتی که در حال حاضر اتفاق افتاده کاهش پوشش بیمه‌ای داروهای بدون نسخه است که این اقدام نیز ناشی از شرایط اقتصادی نبوده است؛ سال گذشته برنامه‌ای به هیئت دولت رفت که همه آن پذیرفته نشد و شورای عالی بیمه از محل اختیارات خود بخشنامه‌ای در این زمینه ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت ابتدای سال پروتکلی برای تعدادی از داروهای گران‌قیمت و شیمی درمانی ابلاغ کرد. طبق این پروتکل وزارت بهداشت استفاده از این داروها را برای برخی بیماری‌ها محدود کرد. این اقدام نیز  ارتباطی با محدود کردن بسته خدمات ندارد و برای حفظ سلامت و صیانت از حقوق بیمه شدگان است. اگر داروهای گران‌قیمت برای بیماری که این دارو برایش تعریف نشده، استفاده شود، منابع کشور و بیماران آسیب می‌بینند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران افزود: این پروتکل‌ها به همه مراکز ارائه‌دهنده خدمت ابلاغ و مقرر شد داروها برای بیماری‌های خاصی مصرف شوند. یکی از الزامات خرید راهبردی این است که بیمه‌ها بر اساس پروتکل‌های مصوب، خرید خدمت کنند؛ برهمین اساس از ابتدای سال این پروتکل‌ها برای برخی خدمات تعریف شده است و جزئی از تکالیف سازمان‌های بیمه‌گر محسوب می‌شوند.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان تهران، تشکیل پرونده برای این داروها در سیستم تایید نسخ بیمه سلامت بر اساس شرایط جدید انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به وارداتی بودن بیشتر داروهای موردنظر این پروتکل، تصریح کرد: این پروتکل به تمام مراکز دولتی و خصوصی ابلاغ شده است و بیمه‌ها نیز باید در چارچوب این استانداردها فعالیت کنند. این موضوع از قبل نیز وجود داشته است و هیچ ارتباطی با وضعیت اقتصادی و دلار ندارد. هر سال شروط بیمه‌شدن داروها بر اساس شرایط مختلف تغییر می‌کند. وزارت بهداشت نیز اصرار دارد در حوزه سلامت هر چیزی در جای خود مصرف شود.

فرزین تاکید کرد: خدمات بیمه سلامت تابع شرایط اقتصادی و ارزی نیست. تعیین بسته‌های خدمات این سازمان از طریق مصوبه هیئت دولت و شورای عالی بیمه انجام می‌شود و بیمه سلامت حق دست بردن در آن را ندارد. اگر جایی به نظر می‌رسد خدمتی محدود شده یا مورد بازنگری قرار گرفته، در چارچوب مصوبات و ابلاغیه‌های مراجع قانون‌گذار بوده است.(ایسنا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha