کد خبر: خانم-ها-بخوانند-راهکارهایی-برای-پیشگی
۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲

متخصص زنان و زایمان تغییر اندازه، حجم و رنگ ترشحات را در یک سیکل قاعدگی طبیعی دانست و در راستای پیشگیری از عفونی شدن ترشحات در فصل گرم تابستان به بیان توصیه هایی پرداخت.

 

دکتر ویدا تقی پور بازرگانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت توصیه کرد: برای این که ترشحات معمولی خانم ها در هوای گرم تابستان به وفور تبدیل به ترشحات عفونی نشود استفاده از لباس زیرهای نخی و تعویض روزانه آن حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: خانم هایی که میزان ترشح طبیعی آنها زیاد است از پدهای روزانه استفاده کنند ضمن این که استفاده از ژل های شستشوی بانوان هر شب قبل از خواب خالی از لطف نیست.

وی هشدار داد: یکسری از ترشحات با دردهای بسیار شدید زیر شکم توأم است، حال امکان دارد فرد مبتلا همراه با ترشحات سبز رنگ دچار تب هم شود بنابراین این علائم نشان از آلودگی رحم و حتی لوله های رحم به یک نوع میکروب عفونی نیازمند درمان های جدی است.

وی تصریح کرد: به طور معمول ترشحات یک خانم به رنگ سفید و تکه تکه حالت پنیری همراه با خارش و سوزش زیاد از نوع ترشحات قارچی است و اقدامات درمانی باید صورت گیرد.

تقی پور بازرگانی افزود: گاهی از اوقات ترشحات حالت بسیار بد بویی دارد و هنگام نزدیکی زوج مشکل ایجاد می کند، این دسته از ترشحات عفونی میکروبی و نیازمند درمان هستند.

متخصص زنان و زایمان بیان داشت: برخی برای شستشو از سرکه و جوش شیرین های رقیق شده استفاده می کنند در حالی که استفاده مکرر از آنها زمینه ساز ایجاد عفونت می شود بنابراین انجام این کار هفته ای یکبار کفایت می کند.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha