کد خبر: حمایت-وزارت-رفاه-از-معلولان-رضایت-بخش-ن
۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با انتقاد از عملکرد وزارت رفاه در حمایت از ناشنوایان متذکر شد: حمایت این دستگاه اجرایی در حمایت از معلولین هم رضایت بخش نیست و به صورت موروثی، کارهایی انجام می‌شود.

دکتر همایون هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت اذعان داشت: گروه های معلول و کم توان باید از شرایط ویژه ای برخوردار باشند تا محدودیت های جسمی، مانع از توانمندی آنها برای ورود به اجتماع نباشد.

هاشمی گفت: متاسفانه برای توانمندسازی ناشنوایان خلأ قانونی وجود دارد و به همین دلیل نهادهای حمایتی مانند بهزیستی امکان ارائه خدمات مستقیم مانند حمایت های مالی را ندارند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر برای ناشنوایان مستری پرداخت نمی شود، اذعان داشت: متاسفانه قانونگذار این افراد را سالم تلقی کرده، در حالی که هزینه های مربوط به بازتوانی این افراد بسیار بالا است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: لازم است نهادهای حمایتی برای توانمندسازی معلولین اقدام نمایند و با صرف هزینه ای هرچند بالا مشکل این افراد را رفع نمایند که توجه به این امر مورد غفلت است.

هاشمی با انتقاد از عملکرد وزارت رفاه در حمایت از ناشنوایان متذکر شد: حمایت این دستگاه اجرایی در حمایت از معلولین هم رضایت بخش نیست و به صورت موروثی، کارهایی انجام می شود. لازم است بازنگری اساسی در حوزه معلولین به ویژه ناشنوایان صورت گیرد.

  

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha