کد خبر: حمایت-بیمه‌ها-از-بازتوانی-بیماران-سکت
۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۵

متخصص مغز و اعصاب گفت: متأسفانه حمایت بیمه ها از بازتوانی بیماران سکته مغزی مطلوب نیست که عدم حمایت مشکلات بسیاری برای آنها و جامعه ایجاد خواهد کرد.

 

دکتر مسعود مهرپور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهارداشت: بیماران دچار سکته مغزی به علت بروز عوارض ناشی از آن باید تحت بازتوانی مناسب قرار بگیرند تا عوارض به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: دولت از این بیماران باید حمایت های خوبی انجام دهد تا امکان کنترل آنها وجود داشته باشد خوشبختانه در کشورهای پیشرفته که درمان های مناسب را انجام داده اند میزان مرگ و میر از دومین عامل به پنجمین عامل مرگ و میر رسیده بنابراین اگر ما هم این مسیر را صحیح طی کنیم سکته مغزی قابل کنترل است.

وی تصریح کرد: با افزایش بیشتر عوارض، بالطبع هزینه های درمان بیشتری برای فرد، خانواده و جامعه ایجاد خواهد شد، متأسفانه حمایت از بازتوانی در کشور مقداری ضعیف است و پوشش بیمه ای هم خیلی خوب نیست و از آنجا که بازتوانی طولانی و مدت دار خواهد بود بیمه ها پوشش های خوبی در این زمینه ندارند.

مهرپور بیان داشت: بنابراین از وزارت بهداشت درخواست داریم تا با فراهم کردن امکاناتی بازتوانی بیماران سکته مغزی تحت پوشش بیمه ها قرار گیرد.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha