کد خبر: حمایت-از-محیط‌بانان-در-اولویت-برنامه
۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲

خبرگزاری سلامت: محیط‌بانان، این دوست داران طبیعت وظیفه سنگینی بر عهده دارند و حفاظت از 11 درصد خاک کشور در مناطق حفاظت شده بر عهده آنها است. در حالی که کمترین امکانات و تجهیزات را در اختیار دارند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این رابطه می‌گوید: مواهب طبیعی متعلق به یک نسل نیست و همه وظیفه داریم از آن حفاظت نماییم.

وی ادامه می‌دهد: گروه‌هایی در کشور هستند که به دلیل محدودیت‌ها شاید نمی‌توانند وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند و با مشکلات متفاوتی مواجه هستند.

این نماینده مجلس خاطرنشان ساخت که به عنوان یک فرد مقنن این آمادگی را دارم خلأهای موجود نسبت به اصلاح، تکمیل و یا ایجاد موارد قانونی را ایجاد نمایم و یا حتی برای رفع موانع قانونی تلاش خواهم کرد. بنابراین هر دستگاه و هر قوه‌ای باید در حفظ و حراست از این مواهب سهم خود را ادا نماید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت سطحی که محیط‌بانان برای حفاظت از آن از جان خود می‌گذرند و ارزش ریالی مناطق حفاظت شده در کشور به هیچ عنوان قابل قیاس با امکانات نیست.

جعفرزاده با اشاه به تاخیری که در پرداخت مطالبات محیط بانان وجود دارد، متذکر شد: چنانچه مسؤلین دولتی احساس می‌کنند قوانین موجود رافع مشکلات نیست، لایحه جامعی را ارائه دهد و قطعا نمایندگان از آن حمایت می‌نمایند.

محیط‌بانان همواره با خطرات بسیاری همچون درگیری مسلحانه، عبور از مسیرهای سخت، زندگی در مناطق بیابانی و خطرات جانی و مالی مواجه هستند و حمایت از آنان باید در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد.

 

کد خبرنگار: 41025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha