کد خبر: حقوق-شهروندی-با-شعار-محقق-نمی-شود
۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۴۲

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به این که بزرگترین حقوق شهروندی در حال حاضر مربوط به حوزه محیط زیست است، تصریح کرد: با شعار نمی توان به تحقق حقوق شهروندی امیدوار بود.

 

دکتر محمدعلی شاعری رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت با اشاره به نامگذاری 29 دی تحت عنوان «روز هوای پاک»، ابراز امیدواری کرد این مناسبت فرصتی برای همکاری و فرهنگسازی برای رفع آلودگی هوا و محیط زیست به عنوان بزرگترین چالش کشور باشد.

شاعری گفت: برای مقابله با آلودگی هوا نیازمند فرهنگسازی، قانونگذاری مناسب و اجرای صحیح قانون و ضوابط و مسؤلیت های شهروندی به طور همزمان هستیم.

وی تصریح کرد: برزگترین حقوق شهروندی در حال حاضر، مربوط به محیط زیست است که در شهرهای بزرگ به مخاطره افتاده و برای حفظ حقوق شهروندی، همه باید به مسؤلیت خود متعهد باشیم.

شاعری با تاکید بر این که با شعار نمی توان برای حفظ حقوق شهروندی تلاش کرد، متذکر شد: اگر حقوق شهروندان در کلانشهری مانند تهران نفس کشیدن در هوای سالم است، هر آلاینده‌ای که باعث خدشه به این حقوق شود نیروی انتظامی موظف است با آن برخورد نماید.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha