کد خبر: حقوق‌های-نجومی-مسؤلان-عامل-تحقیر،-سرخ
۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷

متخصص اعصاب و روان گفت: حقوق‌های نجومي مسؤلان در آغاز بي‌اعتمادي شديد نسبت به مجموعة حكوتي پديد مي‌آورد و بعد هم با احساس تحقير و سرخوردگي و نااميدي كه در آحاد مردم ايجاد مي‌كند شور، نشاط و هدف مشترك ملي را تضعيف خواهد کرد.

 

دکتر فربد فدائی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت اظهار داشت: امروز در علوم رفتاري صحبت از مفهومي است به نام سرمايه اجتماعي و آن عبارت است از اعتماد و اعتباري كه عموم مردم براي حكومت و مسؤلان حكومتي قائل هستند و به اعتبار اين اعتماد، مردم نظريات و اقدامات عوامل دولتي را به سادگي مي‌پذيرند و خود را جزئي از دستگاه حكومتي مي‌دانند كه از نتايج آن رعايت قوانين مملكتي، شريك دانستن خود در سرنوشت كشور، پرداخت ماليات با رغبت، و اشتياق براي انجام تعهدات ملي چون خدمت نظام وظيفه است.

 روانپزشک مطرح و سرشناس کشور بیان داشت: مردم عادي مي‌پرسند آيا مالياتي كه مي‌پردازيم صرف پرداخت حقوق نجومي و غيرموجه برخي مسوولان مي‌شود؟ چرا بايد ماليات بدهيم؟ كارمندي كه با صداقت و تلاش كار طاقت فرساي خود را انجام مي‌دهد و حقوق او يك‌درصد حقوق نجومي يكي از مسؤلان هم نمي‌شود در مورد كار صادقانه دچار ترديد مي‌شود. ضربه‌اي كه اين گونه مسوولان به روحيه عموم مردم ايران زده‌اند و آنان را نسبت به همه مسؤلان دچار ترديد كرده‌اند به سختي جبران پذير است.
وی اذعان داشت: حقوق‌هاي نجومي مسؤلان در آغاز بي‌اعتمادي شديد نسبت به مجموعة حكوتي پديد مي‌آورد و بعد هم با احساس تحقير، سرخوردگي و نااميدي كه در آحاد مردم ايجاد مي‌كند شور و نشاط و هدف مشترك ملي را تضعيف خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم حس كنند دولتمردان جز رفع نيازهاي آنان و ارتقاي مملكت همّ و غمي ندارند طبعا به مجموعة حكومت احساس اطمينان مي‌كنند و خود نيز وظيفه شهروندي خويش را با عشق و علاقه ادا مي‌نمایند.

مدير گروه روانپزشكي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي تصریح کرد: اما اگر مردم احساس كنند دولتمردان با آنان صديق نيستند و به فكر منافع فردي هستند اين سرمايه اجتماعي از دست مي‌رود و به مسؤلان بي اعتماد مي‌شوند و مي‌كوشند به هر وسيله از اداي وظايف شهروندي شانه خالي كنند.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha