سرپرست معاونت عملیات امداد و نجات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر در 900 نقطه پرخطر شناسایی شده برای شنا در دو استان مازندران و گیلان در حال خدمات رسانی هستند اما کاهش تلفات در دریا، رودخانه و استخر نیاز به اشاعه فرهنگ خودمراقبتی در میان مردم دارد.


به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر شاهین فتحی در برنامه زنده تلویزیونی «نبض» با اشاره به نوار ساحلی طولانی دو استان مازندران و گیلان گفت: 300 منطقه پرخطر در استان گیلان و 600 منطقه پرخطر نیز در استان مازندران شناسایی شده اند که در این نقاط، طرح های سالم سازی اجرا نمی شود و متاسفانه بیشترین تلفات گردشگران در این مناطق اتفاق می افتد.


وی اظهار کرد: همکاری بسیار مناسبی میان فدراسیون نجات غریق، اورژانس و هلال احمر در زمینه کاهش آمار غرق شدگی وجود دارد، اما شنا از ساعت 12 شب به بعد و خارج از طرح های سالم سازی باعث تلفات می شود که این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد چراکه اگر تمام تیم های امدادی بسیج شوند تا نوار ساحلی شمال ایران را پوشش دهند باز هم امکان پذیر نخواهد بود.


سرپرست معاونت عملیات امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر تاکید کرد: ما به عنوان جمعیت هلال احمر که به ساختار حکومتی کمک می کنیم تا در بخش هایی که تلفات وجود دارد، آن را کاهش دهیم، دغدغه مردم را داریم و علاقه مندیم مردم نیز نسبت به سلامت خود دغدغه داشته و با دریافت آموزش های خودمراقبتی در ایجاد امنیت و سلامت برای خود موثر باشند.
فتحی تاکید کرد: ما باید زیرساختها را در سواحل دریا ایجاد کنیم، بیشتر از 900 نقطه پرخطر شناسایی شده و باید سعی کنیم طرح های سالم سازی دریا را افزایش دهیم.
وی با اشاره به ضرورت افزایش طرح سالم سازی در نقاط مختلف ساحل شمال کشور، اطلاع رسانی برای ممنوعیت شنا در نقاط پرخطر، همچنین استفاده از قوه قهریه در مناطق ممنوعه شنا تاکید کرد: اگر زیرساختها توسعه یابند قطعا می توان از سواحل کشور بهره برداری بیشتر و بهتری داشت.
سرپرست معاونت عملیات امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: همکاری مردم موجب می شود میزان تلفات کاهش یابد، در سواحل کشور باید به دو مقوله امنیت و ایمنی تاکید ویژه داشت زیرا تامین امنیت در 900 منطقه پرخطر کار دشواری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha