سخنگوی وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر ۸۰ درصد بیماری‌های کشور را تشکیل می دهند، گفت: خوشبختانه ایران در رده دوم کشورهای دارای برنامه برای کاهش مرگ بر اثر بیماری‌های غیرواگیر قرار دارد.

به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري سلامت به نقل از خانه ملت ایرج حریرچی  با بیان اینکه بیماری های غیرواگیر علت 80 درصد بیماری های کشور است، افزود: بیماری های غیرواگیر بار اصلی بیماری ها را تشکیل می دهند؛ راهکار مقابله با این بیماری ها حذف عوامل موثر و خطر است زیرا  قسمت عمده ای از این بیماری ها به رفتارهای شخصی ما ایرانی ها مربوط است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عواملی مانند مصرف بالای نمک، چربی، قند، عدم تحرک، مصرف دخانیات و مواد مخدر و همچنین استرس را در بروز بیماری های غیرواگیر موثر دانست و با بیان اینکه وزارت بهداشت برنامه های متعددی برای مدیریت این بیماری ها در دستور کار دارد، افزود: خوشبختانه  برنامه جامع مبارزه با بیماری های غیرواگیر در کشور به تصویب شورای عالی سلامت و همچنین امضای وزرا و تایید رئیس جمهور رسیده است.

وی با یادآوری اینکه ایران در رده دوم کشورهای دارای برنامه برای کاهش مرگ بر اثر بیماری‌های غیرواگیر قرار دارد، ادامه داد: خوشبختانه در ارزیابی بیماری‌های غیرواگیر، ایران از نظر کیفیت و استحکام برنامه‌هایی که در خصوص کاهش عوامل خطر و میزان بروز بیماری‌های غیرواگیر ارائه کرده است، از 14 معیار تعریف شده، رتبه دوم را در دنیا دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: امیدواریم با مشارکت جمعی، اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین همکاری بین بخشی بتوان برنامه مذکور را اجرا و به منافع مهمی در رابطه با مدیریت بیماری های غیرواگیر دست یابیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با اقدامات موثر برای مدیریت بیماری‌های غیرواگیر در برنامه جامع مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر، گفت: کاهش نمک در نان و مواد غذایی بسته‌بندی شده، کاهش مصرف چربی، جلوگیری از چاقی، کاهش مصرف دخانیات، کاهش حوادث ترافیکی، کاهش بیماری های روانی و استرس از جمله اقداماتی است که در جهت کاهش بیماری های غیرواگیر در برنامه جامع مبارزه با بیماری های غیرواگیر ذکر شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha