کد خبر: حذف-روادید-برای-40-کشور-در-دست-بررسی-است
۲ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۱۹

رییس فراکسیون شهری، روستایی و شوراهای مجلس از انجام بررسی های لازم در سازمان میراث فرهنگی به منظور حذف روادید برای تابعین 40 کشور خبر داد.

 

مهندس مهرداد لاهوتی رییس فراکسیون شهری، روستایی و شوراهای مجلس، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت اذعان داشت: صنعت گردشگری در جایگاه سوم اقتصاد بین الملل قرار دارد.

لاهوتی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری که در ایران وجود دارد، تصریح کرد: ایران جزء 10 کشور برتر دنیا به لحاظ جاذبه‌های تاریخی در صنعت گردشگری است که در تنوع جانوری و گیاهی، جایگاه پنجم را در دنیا به دست آورده‌ایم.

وی گفت: نیاز است در این زمینه تلاش بیشتری شود، این در حالی است که در بودجه گردشگری در ردیف سی و هفتم هستیم و همین مساله نشان دهنده نواقص در عدم رشد گردشگری در ایران است.

 

سرمایه‌گذاری برای هتل‌ها رضایت بخش نیست

لاهوتی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سرمایه‌گذاری مناسبی برای هتل‌ها صورت نگرفت؛ در عین حال برای بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و حذف روادید باید اقدامات کارشناسی تری انجام شود.

 

کنترل امنیتی با حذف روادید نیز میسر است

رییس فراکسون شهری، روستایی و شوراهای قوه مقننه همچنین اذعان داشت: امروزه کنترل‌های امنیتی با حذف روادید نیز میسر است. در حال حاضر فهرست چهل کشور برای حذف روادید در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار دارد.

لاهوتی در ادامه با اشاره به مشکلاتی در برای توسعه گردشگری در کشور وجود دارد، اذعان داشت: شاهد واردات اقلامی هستیم که ضرورتی برای استفاده از آنها وجود ندارد؛ در حالی که برای جابجایی گردشگران در کلانشهری مانند تهران وسیله مناسب وجود ندارد و انجمن‌های دخیل در امر گردشگری نیز از کارشکنی برای ورود این خودروها گلایه دارند.

وی با بیان این‌که در ایام نوروز سفرهای داخلی افزایش می‌یابد، ادامه داد: کاروان راهیان نور، اقدام فرهنگی مناسبی است که سال‌ها است اجرایی می‌شود و شایسته است امکانات مناسب در اختیار مسافران این سرزمین‌های مقدس قرار داده شود.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به این‌که تعداد تصادفات و فوتی‌ها در ایام نوروز افزایش می‌یابد، متذکر شد: نقاط حادثه‌خیز بایستی شناسایی شده و اقامات لازم برای کاهش آسیب صورت گیرد؛ ضمن این‌که مردم نیز باید توصیه‌های لازم را به کار گیرند.

 

کد خبرنگار:41025  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha