عضو هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برای پیشرفت باید به سوی مدیریت علمی و دانش بنیان حرکت کرد و مدیران توسعه در حوزه سلامت باید تلاش کنند که روز به روز از هزینه ها کاسته شود.


به گزارش خبرگزاری سلامت  حجت الاسلام سید محمد ابوترابی، عضو هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سی و سومین دوره همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در قزوین با انتقاد از شیوه مدیریت مبتنی بر هزینه گفت: برای پیشرفت باید به سوی مدیریت علمی و دانش بنیان حرکت کرد.
ابوترابی با بیان اینکه در کشور ما مدیریت عمدتاً مبتنی بر منابع طبیعی به ویژه درآمدهای نفتی است، اظهار کرد: اینگونه اقدام کردن، فقط پاسخگوی هزینه ها است و باید به سوی روش های علمی تر حرکت کرد.
نایب رئیس مجلس نهم با بیان اینکه خوشبختانه در مجموع وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی، کارگزاران باهوش و با استعدادی مشغول کار هستند، عنوان کرد: باید از این سرمایه ها به خوبی استفاده شود.
حجت الاسلام ابوترابی تصریح کرد: مدیریت مبتنی بر هزینه مانع از پیشرفت است و مدیران توسعه در حوزه سلامت باید تلاش کنند که روز به روز از هزینه ها کاسته شود.
وی تاکید کرد: لازم است ضمن ارتقای بهره وری، از ظرفیت ها نیز استفاده شود. مدیریت، برنامه ریزی، نظارت و سیاستگذاری در وزارت بهداشت به سمت خرید خدمت گام بردارد.
عضو هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: باید بخش خصوصی را فعال کرد و بخش دولتی، فقط نظارت داشته باشد.
حجت الاسلام ابوترابی در پایان اذعان کرد: با تحول در اندیشه و روش های مدیریتی، داشتن نگاه درآمدزا و مدیریت راهبردی، مدیران حوزه سلامت کشور خواهند توانست دیدگاه های مدیریت سایر بخش ها را همسو با خود کنند و منشأ تحولات اساسی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha