کد خبر: جشنواره-فرهنگی،-ادبی-و-هنری-هلال-وصل
۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۲۱:۲۴

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور ایثارگران از برگزاری جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری "هلال وصل" توسط سازمان جوانان و مشارکت دفتر امور ایثارگران جمعیت هلال احمر خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر محمدرضا پورساداتی از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری “هلال وصل” خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با هدف پاسداشت و تجلیل از خدمات نیروهای هلال احمر، ثبت و نشر خاطرات و آثار جانفشانی، صبوری و از خود گذشتگی آزادگان و خانواده ایشان با محوریت سازمان جوانان هلال احمر برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه زبان و بیان، عاجز از ترسیم مقام بلند پایه عزیزانی است که برای اعتلای کلمه حق و دفاع از اسلام و کشور اسلامی جانبازی کرده اند، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و انتقال آن به نسل آینده ساز و جوان کشور، و همچنین حفظ و نگهداری آثار ارزشی به جا مانده در ارتباط با آزادگان دفاع مقدس و فعالیت های هلال احمر، از دیگر اهداف این جشنواره ملی به شمار می رود.
مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور ایثارگران با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از برگ های زرین افتخار ملت ایران است، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در طول ۸ سال دفاع مقدس، یکی از نقش آفرینان این برهه تاریخی بوده است و ثبت و تولید آثار با موضوع محوری نقش جمعیت هلال احمر در دفاع مقدس یکی از ضرورت های این جمعیت است.
دبیر جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری “هلال وصل”با بیان اینکه این جشنواره تکریم و یادآوری مقام شریف آزادگانی است که در زندان های مخوف، شجاعانه بر سر دشمنان بشریت فریاد کشیدند، اضافه کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در نظر دارد برای زنده نگه داشتن یاد و نام اسوه های پایداری و مجاهدان خاموشی که، بند اسارت را، برای آزادی و آزادگی ملت خود به جان خریدند و همچنین نقش جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس با محوریت آزادگان، جشنواره فرهنگی و هنری “هلال وصل” را برگزار کند.
وی ضمن تشریح خدمات گسترده جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس و حضور پررنگ نیروهای داوطلب هلال احمر در کنار رزمندگان و اسراء و خانواده های آنان، بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره ای می تواند زمینه ی آشنایی نسل جوان امروز را با فرهنگ ایثار، مقاومت و پایداری فراهم کرده و خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر را که در ادوار سخت، باعث تسکین آلام و کاهش نگرانی های مردم بوده است را، آنطور که شایسته است برای جامعه بازگو کند.
مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور ایثارگران خاطر نشان کرد: دبیرخانه جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری “هلال وصل” با محوریت سازمان جوانان و همکاری دفتر امور ایثارگران جمعیت برای دریافت، حفظ و نگهداری آثار ارزشی، به جا مانده در ارتباط با آزادگان دفاع مقدس و فعالیت های هلال احمر، به زودی با فراخوان کشوری آغاز به کار خواهد کرد.
لازم به ذکر است، جزئیات برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ادبی و هنری “هلال وصل” متعاقبا از طریق دبیرخانه جشنواره اطلاع رسانی و اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha