کد خبر: جامعه-پذیرای-معلولان-نیست
۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۲

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، حسین نحوی‌نژاد در مراسم روز جهانی معلول گفت: ما در تقویم کشوری مناسبت‌های مختلفی داریم، برای روز کودک، پزشک،‌ مهندس و... روزی نامگذاری شده است و این به معنی آن است که باید در تمام ایام سال به فکر این افراد باشیم، اما به صورت نمادین توجه ویژه‌ای را به آن افراد مخصوص داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌ اگر می‌خواهیم برای معلول کاری کنیم باید تمام سال به آن توجه کرد و در صورت معلول، توجه رسانه، مدیران و شهروندان را می‌توانیم برای افزایش رفاه حال معلولان جلب کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت:‌ روز معلول بهتر نمایشگاه برای نشان دادن توانمندی‌های آنهاست و  باید جامعه به آن آشنا شود.

وی با بیان اینکه هیچ قانونی بی‌نقص نیست، گفت:‌ قانون حمایت از حقوق معلولان یکی از کامل‌ترین قانون‌هاست چراکه مطالبات و چالش‌های این افراد را نشان داده است.

وی گفت: امروز باید جامعه پذیرای معلول باشد اکنون یک معلول نمی‌تواند از بی‌آر‌تی استفاده کند و نشان می‌دهد جامعه بیمار و ناتوان است.

نحوی‌نژاد گفت: علی‌رغم تنگناهای دولت و تحریم‌های توانستیم قانون حمایت از حقوق معلولان را به تصویب برسانیم و  مستمری معلولان را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دولت در بحث قانون حمایت از حقوق معلولان به تصویب رساند و افزایش خدمات مستمری را داشته‌ایم، می‌دانیم کم است اما روزی بود که ۵۳ هزار تومان فقط می‌دادیم.

وی افزود:‌ از اوایل انقلاب تا سال گذشته ۳۲۰ هزار مستمری‌بگیر داشتیم و امسال ۵۰۰ هزار نفر به این جمعیت اضافه شده است. (فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha