کد خبر: جازموریان-آرام-گرفت
۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۰۴

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمان از پایان عملیات نجات در منطقه جازموریان خبر داد و گفت: آخرین محمله کمک‌های امدادی هلال‌‌احمر برای ساکنانی که در عمق جازموریان هستند، با بالگرد ارسال شد.


به گزارش خبرگزاری سلامت، علی گنج‌کریمی با اعلام این خبر گفت: عملیات نجات در جازموریان که در پنج روز گذشته با تلاش خستگی‌ناپذیر تیم‌های واکنش سریع و امدادی جمعیت هلال‌احمر کرمان در حال انجام بود، پس از آرام شدن شرایط در منطقه؛ پایان یافت.
وی با اشاره به اینکه گزارش افراد محلی مبنی بر نیاز هموطنان ساکن در عمق جازموریان به کک‌های امدادی بود، افزود: بر این اساس آخرین محموله امدادی هلال‌احمر برای کمک به مردم این منطقه ارسال شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمان با اعلام امدادرسانی به 140 خانوار، اظهار کرد: تا کنون 90 دستگاه چادر، 500 بسته نان خشک و 3 هزار و 300 قوطی کنسرو میان متاثران در منطقه توزیع شده و امدادرسانی و توزیع اقلام همچنان ادامه دارد.
لازم به ذکر است حوضهٔ آبریز جازموریان از شمال توسط کوه‌های لاله‌زار، جبال بارز و کوه شهسواران از حوضهٔ آبریز کویر لوت، و از جنوب توسط رشته کوه‌های زاگرس (کوه‌های بشاگرد) از حوضهٔ آبریز دریای عمان و خلیج فارس جدا می‌شود و بخشی از اراضی این حوضه را مناطق کوهستانی دشتها و کوهپایه‌ها و باتلاقها و شوره‌زارها تشکیل می‌دهد و به سبب فقدان پوشش گیاهی مناسب در اراضی حوضه، به هنگام بارندگی سیلاب‌های شدیدی به راه می‌افتد که باعث می‌شود تا آبهای حاصل از بارندگی کمتر در زمین نفوذ کند و لذا بارش‌های اخیر در سراسر کشور، منجر به طغیان این حوضه آبگیر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha