کد خبر: ثبت-۸۰-هزار-قلم-تجهیزات-پزشکی-در-سامانه
۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو از ثبت ۸۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی از تعداد ۱۲۰ هزار قلم در سامانه TTAC خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت، محمود بیگلر گفت: با تفویض اختیار و امضای ریاست سازمان غذا و دارو و ابلاغ آن به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی، رصد تجهیزات و ملزومات پزشکی در سطح عرضه در سراسر کشور شدت می‌یابد.

وی افزود: برای مبارزه با کالاهای قاچاق، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در حال انجام است سامانه TTAC  است که کالایی خارج از این سامانه نمی‌تواند وارد کشور شود مگر از راه‌های غیرقانونی و قاچاق که اختیار این موضوع بر عهده ما نیست.

بیگلر اظهار داشت: سامانه TTAC متصل به گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق و سازمان غذا و دارو و از طرفی هم به سازمان ثبت احوال و وزارت صنعت و معدن است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: از تعداد ۱۲۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی، ۸۰ هزار قلم از اردیبهشت ماه سال جاری تا به امروز در سامانه TTAC ثبت شده و کد IRC دریافت کرده‌اند که بعد از اتمام این مرحله به مرحله کدینگ می‌رسیم که تمامی شرکت‌های وارداتی و تولیدکننده باید محصولات خود را به کد مشخصی که ما به آن‌ها اعلام می‌کنیم مجهز کنند که تمام محصولات آن‌ها در بازار با این کد قابل شناسایی خواهد بود که این یک مسیر کاملا شفاف برای مبارزه با قاچاق است.

بیگلر در پایان گفت: مواردی که مطرح شد مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره کل در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق است که لازم به یادآوری است برای مبارزه با قاچاق سازمان‌های دیگر نیز باید همکاری داشته باشند تا بتوانیم در این مسیر موفق شویم. هر چند که سامانه سازمان غذا و دارو و اقدامات کنترلی ما می‌تواند برای مبارزه با قاچاق بسیار موثر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha