کد خبر: ثبت-نام-طرح-ترافیک96-آذرماه-آغاز-می-شود
۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹

معاون شهردار تهران با اشاره به تصویب لایحه پیشنهادی طرح96 در شورای شهر از آغاز ثبت نام آرم سالانه ورود به محدوده طرح ترافیک سال آتی در آذرماه امسال خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از شهرنوشت، مازیار حسینی با بیان این که لایحه پیشنهادی طرح ترافیک سال 96 به زودی به شورای اسلامی شهر ارایه می شود، گفت: چنانچه لایحه پیشنهادی در شورای مذکور به تصویب برسد، ثبت نام طرح ترافیک سال 96 در آذر ماه95 آغاز می شود.

وی افزود: متقاضیان پس از اعلام تاریخ ثبت نام فرصت دارند با مراجعه به سایت اینترنتی www.tehran.ir نسبت به ثبت نام در این سامانه برای دریافت طرح ترافیک سالانه اقدام کنند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه مطابق سال های گذشته ثبت نام آرم طرح ترافیک الکترونیکی بوده و از طریق سایت شهرداری تهران صورت می‌گیرد، عنوان کرد: از شهروندان عزیز تقاضا داریم صرفاٌ در صورتی که ورود هر روزه ایشان به محدوده طرح ترافیک ضرورت داشته باشد، نسبت به ثبت نام اقدام کنند. در غیر این صورت از آرم‌های روزانه و هفتگی استفاده کنند.

حسینی با اشاره به این که برای خودروهایی که به سن فرسودگی رسیده و مطابق قانون ملزم به اسقاط باشند، مجوز طرح ترافیک صادر نمی‌شود، اظهارکرد: در این دوره نیز مانند دوره قبل، به جز آمبولانس‌های اورژانس تهران، خودروهای امدادی آتش نشانی و خودروهای پلیس و همچنین اتوبوس‌های شرکت واحد و تاکسی‌های تهران که تمام یا بخشی از مسیر آن‌ها در محدوده طرح ترافیک قرار داشته باشند، تمامی خودروهای عمومی و امدادی نیاز به مجوز دارند و باید نسبت به اخذ مجوز طرح ترافیک اقدام کنند. در غیر این صورت ورود آن‌ها به محدوده ممنوع و به منزله خواهد بود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: در سال96 نیز عبورومرور خودروهای هیبریدی و برقی همچون سال جاری-در صورت ثبت اطلاعات در سامانه- در محدوده طرح ترافیک آزاد و رایگان خواهد بود. این اقدام در جهت تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک و در راستای سیاست‌های محیط زیستی مدیریت شهری تهران صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، بیماران خاص و خبرنگاران از تعرفه حمایتی برخوردار خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha