کد خبر: تیم‌های-جستجو-همچنان-به-دنبال-لاشه-هو
۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۵۴
به گزارش طبنا، صبح روز گذشته هواپیمای مسافری ATR هواپیمایی آسمان که در حال پرواز از تهران به یاسوج بود  با 66 سرنشین خود احتمالا به دلیل برخورد با کوه دنا سقوط کرد. شناسایی تمامی شیارهای دنا مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: تمام شیارهای کوه شناسایی و جست و جو شده و هم چنان نیز شیارها در حال بررسی است هیچ پهبادی در صحنه حضور نداشته است سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه تاکنون هیچ پهپادی در صحنه حضور نداشته است، گفت: تا این لحظه به دلیل فشار باد و برودت مناطق احتمالی تنها بالگردهای سازمان اورژانس کشور در منطقه به تجسس پرداختند. وی ادامه داد:تیم‌های امدادی در قالب تیم‌های هشت نفره به طور زمینی در رشته کوه‌های دنا در حال تجسس هستند و تا ساعت 15:30  هیچ رد و یا نشانی از لاشه هواپیما رویت نشده است. شناسایی منطقه‌ احتمالی سقوط معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از پهپادهای حاضر در منطقه محدوده جدید احتمالی از سقوط هواپیمای تهران یاسوج را در روستای نُقُل در منطقه پازن پیر از توابع سمیرم شناسایی کرد. ورود هیات فرانسوی به ایران برای بررسی علل حادثه سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در شرایطی که هیات هفت نفره فرانسوی امشب (دوشنبه) به ایران می رسند تا ابعاد مختلف این سانحه را بررسی کنند، کانادایی‌ها نیز به عنوان سازندگان موتور هواپیما اعلام آمادگی کرده‌اند تا در صورت نیاز به ایران کمک کنند. رضا جعفرزاده اظهار کرد: پس از سقوط هواپیما مکاتباتی با فرانسوی‌ها برای بررسی علل ‌دقیق این حادثه وارد ایران شوند که از سوی آنها یک تیم هفت نفره نهایی شده است و امشب (دوشنبه) به ایران می رسند. لاشه هواپیما پیدا نشد رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اثری از هواپیمای سقوط کرده یاسوج در نقاط پیش‌بینی شده نیست. جلال پوران فرد اظهار کرد: پنج نقطه که اطلاعات آن از قبل داده شد جستجو شد ولی هیچ اثری از سقوط هواپیما نبود. اعلام اسامی پزشکان حاضر در پرواز ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت از حضور تعدادی از پزشکان در این پرواز خبر داد و گفت:دکتر شاپور یاری‌پور به همراه همسرشان که پرستار هستند و فرزندشان، خانم فاطمه دالوندی دانشجوی پزشکی، مژگان نظری دانشجوی پزشکی، دکتر کردی روانشناس و استاد مهمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سکینه کاظمی دانشجوی پرستاری، علیرضا جامه‌ای دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نرگس خوبانی و فرزندان‌شان که همسر و پسران دکتر دانشی جراح مغز و اعصاب بودند در این هواپیما حضور داشتند. اخذ نمونه ژنتیکی از خانواده قربانیان سازمان پزشكی قانونی كشور از خانواده‌‌‌های قربانيان سقوط هواپيمای مسافربری تهران - ياسوج درخواست كرد برای انجام اقدامات تشخيصی و تعيين هويت اجساد اين حادثه با شماره 09368740215 -پزشکی قانونی كهگيلويه و بويراحمد- تماس بگيرند. همچنين در استان تهران نيز اداره كل پزشكی قانونی تهران برای انجام اقدامات تشخيصی با خانواده‌‌‌های قربانيان اين حادثه تماس می‌گيرد و چگونگی مراجعه آنان برای اخذ نمونه ژنتيكی را توضيح می‌دهد. این اقدام پزشكی قانونی برای تسریع در اقدامات شناسایی صورت می‌گیرد. فردا بارندگی در منطقه قطع می‌شود

مدیر واحد پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در محدوده جست‌جوی لاشه هواپیمای تهران -یاسوج خبر داد و گفت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های ایستگاه هواشناسی در ارتفاعات دنا در مرز استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف و باران با توجه به ارتفاع محل پیش‌بینی شده است.

احد وظیفه افزود: موج بارندگی امروز صبح در منطقه نسبت به دیروز ضعیف‌تر است اما انتظار بارندگی به صورت سبک در منطقه محدوده سقوط یعنی شمال کهگیلویه و بویراحمد و غرب استان اصفهان را داریم. با این حال از اواخر امروز از بارندگی کاسته و فردا بارندگی با عبور سامانه قطع خواهد شد.

حضور بالگرد ارتش در منطقه

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در دومین روز جستجو برای یافتن لاشه این هواپیما  گفت: صبح امروز با روشن شدن هوا یک فروند بالگرد اورژانس برای جست و جوی هواپیما یا نشانه‌ای از مسافران آن در منطقه کوهستانی حادثه به پرواز درآمد اما به علت وضعیت نامناسب جوی و کوهستانی بودن منطقه نتوانست ادامه دهد و قرار است تا دقایقی دیگر بالگرد ارتش برای ادامه جست و جو به منطقه برسد. وی ادامه داد: ما و تیم جست و جو در فاصله 4 تا 5 کیلومتری محل حادثه هستیم اما شرایط آب و هوای بسیار نامناسب است و دید افقی خوبی نداریم. تیم جست و جو نیز نمی تواند به راحتی حرکت کند، وضعیت کوهستان و شیارهای آن نیز به شکلی است که جست و جو را بسیار سخت کرده است زیرا عملیات جست و جو باید در هر شیار و دره ای انجام شود. وزیر راه به یاسوج رفت عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جهت بررسی آخرین وضعیت سانحه هواپیمای شرکت آسمان به یاسوج رفت.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه مهرداد تقی زاده معاون حمل و نقل این وزارت و رحمت الله مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی عازم فرودگاه یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد شدند.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: اگر بارندگی برف را داشته باشیم، آثارو بقایای هواپیما در زیر برف پنهان می شود و پیدا کردن هواپیما یا نشانه ای از مسافران آن بسیار مشکل می شود. اعزام تیم ارزیاب پزشکی قانونی به محل حادثه همچنین دکتر مهرداد علی بخشی مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی، از اعزام یک تیم ارزیاب به منطقه سقوط هواپیما خبر داد و اعلام کرد که آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی در آماده‌باش هستند و علاوه بر تیم‌های پزشکی قانونی که در چهار استان تهران، فارس، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در آماده باش هستند یک گروه ارزیاب سازمان پزشکی قانونی نیز به محل حادثه اعزام شده است تا اقدامات لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه لاشه هواپیما کشف نشده ما نمی‌دانیم که وضعیت جان باختگان به چه صورت است اما به هر حال آمادگی برای اخذ نمونه ژنتیکی در آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی وجود دارد و در صورت نیاز این اقدام را انجام خواهیم داد. موقعیت کلی سقوط هواپیما مشخص شده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این‌باره گفت: موقعیت کلی سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا مشخص شده است اما محل دقیق آن هنوز مشخص نیست. عزیز فیلی خاطرنشان کرد: امروز بیشترین تمرکز گروه‌های نجات بر روی منطقه‌ای بنام نغول پاندا (پادنا) است.آنجا دره‌های عمیقی دارد و ممکن است پس از برخورد هواپیما به کوه، به دره سقوط کرده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha