کد خبر: تک-فرزندی-را-از-ذهن-ها-پاک-کنیدتسهیلات
۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۸:۳۵

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس  با اشاره به کاهش جمعیت جوان که در روند توسعه و اقتصاد مقاومتی نیز اثرگذار است، گفت: یکی از مولفه ها و شاخص های اصلی در توسعه و اقتصاد مقاومتی، منابع انسانی و افزایش جمعیت است. بنده چند روز گذشته بحث تک فرزندی را تذکر دادم و باید این موضوع را از باور مردم و زوج های جوان پاک کنیم.

همایون هاشمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت، درباره روند پیرشدن جمعیت و کاهش افزایش جمعیت جوان، کاهش ازدواج و بچه دار شدن که همگی در روند توسعه ملی و اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار است، گفت: یکی از مولفه ها و شاخص های اصلی در توسعه و اقتصاد مقاومتی، منابع انسانی و افزایش جمعیت است.

وي با اشاره به منابع انسانی اظهار داشت: در حال حاضر منابع انسانی به عنوان یک ثروت عظیم در اقتصادهای بزرگ محسوب می شود. به عبارتی اگر مولفه های مختلفی را در حوزه توسعه نگاه کنیم، عامل انسانی جایگاه ویژه ای داشته و نقش عظیمی دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که نیروی جوان عامل محرکه هر کشوری است، تصریح کرد: اگر موالید کشور ما کاهش پیدا کند و سن جمعیت بالادستی هم افزایش یابد، قاعدتا اساس کار خدشه دار می شود و در مولفه های دیگر توسعه دچار لنگی و خسران می شویم. لذا باید به سمتی برویم که موالید را با بحث های تشویقی افزایش دهیم. به عبارتی تشویق های اساسی برای زوج های جوان بگذاریم و همچنین تسهیلات لازم را قرار دهیم و  ازدواج را آسان کنیم.

هاشمي خاطر نشان کرد: بنده چند روز گذشته بحث تک فرزندی را تذکر دادم و باید این موضوع را از باور مردم و زوج های جوان پاک کنیم. به خصوص برای بانوان که کارمند هستند تسهیلات ویژه قرار دهیم تا نگاه خانواده و خانه محوری را علی رغم این که دانشمند، پزشک، پرستار یا هر شغل دیگری که دارند را داشته باشند. چون به عنوان کسی که در حوزه اجتماعی خدمت می کند معتقد هستم که چارچوب و چتر خانه روی تدبیر خانم بسته می شود .

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha