کد خبر: تولد-سالانه-5هزار-نوزاد-دچار-نقص-تکاملی
۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸

رئیس انجمن جراحان کودکان کشور گفت: از میان نوزادانی که متولد می‌شوند، حدود 3 تا 5 درصد آنها دچار نوعی نقص تکاملی هستند.

 

دکتر احمد خالق نژادطبری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: در حقیقت از این تعداد نوزادان با آمار زایمان قبلی سالانه یک میلیون و 200 هزار زایمان زنده داریم.

وی تأکیدکرد: سالانه 5 هزار نوزاد در کشور متولد می شوند که از این تعداد، 3 تا 5 درصد دچار نقص تکاملی هستند. از این میان، 30 تا 40 درصد به عمل جراحی نیاز دارند که در صورت عدم توجه، حیات این نوزادان تهدید می شود. 

به گفته وی، آموزش جراحی کودکان ما بسیار استاندارد، علمی و در سطح بسیار بالایی قرار دارد و تنها وزارت بهداشت باید بسته های حمایتی را برای جراحان کودکان افزایش دهد.

فوق تخصص جراحی کودکان بیان داشت: خوشبختانه هم اکنون سونوگرافی قبل از تولد در تمامی استان ها وجود دارد و می شود بسیاری از والدین را از این طریق هدایت کرد تا زایمان را در جایی انجام دهند که امکانات جراحی کودکان امکان پذیر باشد.

وی با اشاره به این که 13استان کشور فاقد جراحان کودکان هستند، افزود: حال آن که امکان دارد به دلیل عدم انجام سونوگرافی قبل از تولد، نوزاد با نقص تکاملی متولد شود و باید از آن استان به استانی که جراح کودک حضور دارد نیز منتقل شود.

خالق نژاد طبری اذعان داشت: نقل و انتقالات علاوه بر ایجاد مشکلات بسیار زیاد برای خانواده ها میزان مرگ و میر را افزایش می دهند بنابراین وزارت بهداشت باید بسته های حمایتی از جراحان کودکان را افزایش دهد.

وی خطاب به والدین توصیه کرد: برای انجام اعمال جراحی کودکان به جراح کودک مراجعه کنند، زیرا آنها مهارت و آموزش های اضافه برای درمان های جراحی را دیده اند.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha