کد خبر: توقف-فعالیت-مرکز-پزشکی-حج-صحت-ندارد-احد
۱۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱

معاون بهداشت،درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با رد شایعاتی مبنی بر انحلال مرکز پزشکی حج و زیارت اظهار داشت: ارائه خدمات به زائرین محدود به حجاج نمی شود و احداث مراکز درمانی هلال احمر ایران در خارج با توجه به نیاز کشورها انجام می‌شود.

 

دکتر رضا رییس کرمی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت اظهار داشت: شایعاتی مبنی بر انحلال مرکز پزشکی حج و زیارت این نهاد به گوش می‌رسد که به هیچ عنوان صحت ندارد.


رییس کرمی گفت: با توجه به اقدام یک‌طرفه دولت سعودی مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران، شایعاتی از این دست مطرح می‌شود. علیرغم این اقدام عربستان، تیم‌های پزشکی تمتع برای سال جاری انتخاب و برنامه‌ریزی‌های لازم در دست انجام است.


وی  خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید که خدمت رسانی به زائرین محدود به عملیات حج نمی‌شود و مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، عهده‌دار ارائه خدمات پزشکی زائرین به عتبات عالیات نیز می‌باشد.

احداث مراکز درمانی هلال احمر ایران با توجه به نیاز کشورها انجام می‌شود
رییس کرمی همچنین تصریح کرد: احداث و فعالیت مراکز درمانی جمعیت هلال احمر ایران در خارج از کشور بنا به ضرورت و نیاز کشورهای هدف و نیز ارتباط دولت‌ها و جمعیت‌ها در فواصل زمانی مختلف انجام می‌شود که این امر از 20 سال پیش آغاز شد.


وی یادآور شد: در حال حاضر، 26 مرکز درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در 19 کشور دنیا فعال است که در قریب به اتفاق این مراکز، ارائه خدمات در سطح مطلوب صورت می‌گیرد.


معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: البته در تعدای نیز باید هماهنگی با شرایط کشورها انجام شود و بر اساس نیاز مراجعه کنندگان، خدمات جدید و به روزی ارائه شود. رویکرد ما بر این مراکز، انجام فعالیت‌های درمانی به صورت پروژه‌ای و اقدامات آموزش محور به خصوص در زمینه بهداشت است.


رییس کرمی اذعان داشت: البته در کنار اقدامات مذکور، ارائه خدات درمانی کماکان در حال انجام است که در این راستا، اعزام تیم‌های درمانی تخصصی به مناطق محروم کشورهای هدف صورت می‌گیرد.


معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در پایان یادآور شد: برای خدمت‌رسانی به مردم سومالی، دو طرح در دست بررسی است؛ با توجه به این‌که بسیاری از مردم این کشور به کنیا مهاجرت کرده‌اند، طرح کمک به تغذیه مردم سومالی مدنظر است که با مشارکت جمعیت هلال احمر سومالی و صلیب سرخ جهانی انجام می‌شود.


رییس کرمی گفت: فعالیت مجدد مرکز درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سومالی به عنوان طرح دوم مطرح می‌باشد که در صورت توافق با نهاد همتای خود در این کشور، جمعیت هلال احمر سومالی با نظارت جمهوری اسلامی ایران نسبت به ارائه خدمات به مردم بپردازد.

کد خبرنگار: 41020

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha