کد خبر: توزیع-بیش-از-3-میلیون-واحد-خون-و-فرآورده
۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۱

سخنگو و مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد :اهدای خون در 10 ماهه اول سال جاری در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته  1.66درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاري سلامت  ،دکتر بشیر حاجی بیگی با بیان این خبر افزود:بیش از دو میلیون و سیصد هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد قریب به یک میلیون و هشت صد نفر موفق به اهدای خون شده اند.

وی خاطر نشان کرد: در استانهای تهران، فارس و خراسان رضوی بیشترین میزان اهدای خون را شاهد هستیم .

سخنگو و مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران  تصریح کرد: :اهدای خون در 10 ماهه اول سال جاری در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته  1.66درصد رشد داشته است.

 

توزیع بیش از 3 میلیون واحد خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور

همچنین دکتر حاجی بیگی  از توزیع بیش از 3 میلیون واحد خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور خبر داد و گفت :فرآورده های خون شامل : گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به  یک) درصد افزایش توزیع را نشان می دهد.

وی افزود:همچنین در طی 10 ماه سال جاری بانوان استانهای لرستان، مرکزی و سیستان و بلوچستان بالاترین میزان شاخص اهدای خون بانوان را در کشور داشته اند.

دکتر حاجی بیگی به بالاترین شاخص های اهدای خون مستمر اشاره کرد و گفت:شاخص اهدای خون مستمر در استان سمنان نزدیک 71.5   درصد است و بعد از استان سمنان شاخص اهدای خون مستمر در استانهای کردستان 67 درصد و سیستان و بلوچستان 62 درصد می باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha