کد خبر: توریسم-درمانی،شاخص-برند-برتر-جهان-اسل
۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۲۰

مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با اشاره به این که این مجتمع به عنوان برند برتر جهان اسلام در حوزه سلامت انتخاب شده است،گفت:یکی از ملاک های ارزیابی، داشتن بیمار از کشورهای متنوع،دور و نزدیک بوده است.

 

حمید چوبینه مدیرعامل  مجتمع دارویی درمانی هلال ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت درباره انتخاب مجتمع دارویی درمانی هلال به عنوان برند برتر جهان اسلام در حوزه سلامت در کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی، گفت: این کنگره توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد که در نوع خود و در کشور، کم سابقه بوده است.


مدیرعامل  مجتمع دارویی درمانی هلال ایران اظهار داشت: همه کشورهای جهان با توجه به مکانیسم ها و فصل های مشترکی که در حوزه های مختلف مثل اقتصادی، سیاسی، دفاعی و غیره با یکدیگر دارند، می توانند پیمان مشترکی با همدیگر داشته، خود را به هم نزدیک تر کنند و از منابع و فرصت های یکدیگر بیشتر بهره مند شوند.


چوبینه با بیان این که بحث توسعه اقتصادی کشورهای اسلامی با رویکرد سلامت، یک فصل مشترک بین کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: برخی کشورها در بعضی از عرصه ها نیازمند خدمات پزشکی از کشورهای پیشرفته تر در این زمینه هستند که بعضی کشورها، زمینه های فعالیت و همکاری دارند و می توانند تجارب یکدیگر را در اختیار هم قرار دهند.


وی با اشاره به این که برگزاری این کنگره ها، فقط صرف گفتگو و دیدار نباشد، تصریح کرد: اگر برنامه ریزی برای آینده وجود داشته باشد وکاری برای پیگیری تفاهمات انجام شود، کشورهای مختلف می توانند همدیگر را برای کارهای مشترک، به هم معرفی کنند.


مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال افزود: کشورهایی که در عرصه های مشتر ک به خصوص عرصه پزشکی نیازمند خدمات هستند، به برخی زمینه های درمان توسط بعضی کشورها، نگرش اخلاقی و اعتقادی دارند. به عنوان مثال برای یک خانم مسلمان مهم است که یک پزشک مسلمان، اقدامات درمانی اش را انجام دهد.


چوبینه با اشاره به بحث هزینه ها گفت: مورد دیگر بحث کم تر کردن هزینه ها است. با توجه به بررسی هایی که انجام داده ایم، متوجه شدیم که تعرفه ها در کشورهای اسلامی در بیشتر خدمات پزشکی از کشورهای اروپایی خیلی کمتر است. خدمات پزشکی در کشورهایی مثل ایران یا ترکیه که جزء کشورهای اسلامی هستند، بسیار قابل اهمیت بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. البته قیمت تعرفه ها در ایران کمتر است.
وی افزود: وقتی سایر کشورها، با کیفیت و قیمت گذاری خدمات این کشورها آشنا شوند، تمایلاتی در زمینه کمک و همکاری به وجود خواهد آمد.


مدیرعامل  مجتمع دارویی درمانی هلال با بیان این که خدمات پزشکی، فقط بحث درمان نیست، گفت: بحث پیشگیری، آموزش و فناوری هایی که می توانند در کنار هم مسمرثمر باشند،  از بحث های دیگر است. به عنوان مثال بحث های استفاده از گیاهان دارویی، طب اسلامی و طب سنتی از مسائلی است که می تواند جزء اهداف دراز مدت باشد.


چوبینه با بیان این که ما هیچ تعصبی در عرصه های علمی نداریم، خاطرنشان کرد: پیمان هایی که راجع به فصل های مشترک بین کشورها منعقد می شود، به تقویت  و همکاری کشورها کمک می کند.


وی درباره چرایی انتخاب مجتمع دارویی درمانی هلال در این کنگره به عنوان برند برتر جهان اسلام، ، اظهار داشت: علل مختلفی وجود داشت که در ارزیابی ها توانستیم، رتبه به دست بیاوریم. یکی این که ما ساختار خوبی را در بحث توریسم درمانی در مجمتع درمانی هلال ایجاد کرده ایم، همچنین دبیرخانه و امکانات داریم و در این خصوص جذب نیرو انجام  و کارآفرینی ایجاد شده است.


مدیرعامل  مجتمع دارویی درمانی هلال افزود: ما در کنار خدمات درمانی، خدمات رفاهی نیز فراهم کرده ایم و یک هتل بسیار شیک و مناسب، جهت رفاه و آسایش بیمارانی که از کشورهای خارجی به اینجا مراجعه می کنند، فراهم کرده ایم که این بیماران دغدغه سکونت نداشته  و به مرکز درمان نزدیک باشند.


چوبینه با بیان این که ما با خیلی از کشورها و حتی وزارتخانه های کشورهای مختلف ازچند سال گذشته قرارداد بسته ایم، گفت: در حال حاضر نیز چندین قرارداد داریم و هزار و پانصد بیمار را در سه سال اخیر مداوا کرده ایم که درمان ها از کیفیت خوبی برخوردار بوده است که یکی از ملاک های ارزیابی، داشتن بیمار از کشورهای متنوع و دور و نزدیک بوده است.


وی با اشاره به کشورهایی که برای دریافت خدمات درمانی به این مجتمع مراجعه کرده اند، اشاره کرد و اظهار داشت: از کشورهایی مثل عراق، عمان، آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، روسیه، سوریه، تانزانیا، افغانستان و کشورهای دیگر به این مجتمع برای درمان مراجعه کرده اند.


مدیرعامل  مجتمع دارویی درمانی هلال افزود: حتی بیماران دوملیتی نیز داشته ایم. به عنوان مثال بیمارانی مراجعه کرده اند که ملیت ایرانی_اروپایی یا کانادایی-ایرانی داشته اند و برای آنها بسیار مهم بوده است که با تفرفه کم و کیفیت خوب، درمان شوند، چرا که ایران صاحب برند بوده و در عرصه پزشکی، کاملا شناخته شده است.


چوبینه با بیان این که اگر مکانیسم هایی برای ارائه خدمات فراهم باشد، بیماران، دغدغه درمان در ایران را ندارند، خاطرنشان کرد: بیماران، دغدغه زیرساخت های ورود به ایران را دارند. به عنوان مثال دغدغه ویزا دارند.


وی با اشاره به این که در این کنگره از کشورهایی مثل ایتالیا نیز حضور داشتند، اظهار داشت: آنها خیلی دوست داشتند که بیماران نابارور  خود را به کشور ما بفرستند که دو علت داشت. یکی این که برای آنها مقرون به صرفه بوده و بیمارانشان کمتر در صف انتظار می مانند و دیگر این که خدمات درمان ناباروری در ایران، با کیفیت و همان استاندارد وبا قیمت پایین تر انجام می شود.


مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال در پایان، تصریح کرد: علاوه بر ارائه خدمات به بیماران کشورهای دیگر، فرهنگ ها نیز تبادل  و آنها با فرهنگ کشور ما آشنا می شوند که یکی دیگر از ملاک های انتخاب این مجتمع بود.
کدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha