کد خبر: تنگی-کانال-نخاعی،عارضه-استفاده-طولان
۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶

استفاده طولانی مدت از گوشی های هوشمند، منجر به آرترور می شود که طیف مختلفی از آسیب ها از دیسک گردن تا تنگی کانال نخاعی را به دنبال دارد.

 

دکتر علیرضا رحیم نیا متخصص ارتوپدی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اذعان داشت: استفاده طولانی مدت از گوشی های هوشمند در طول روز بر جنبه های مختلف زندگی اثرگذار است.

رحیم نیا گفت: متاسفانه امروزه این ابزارهای هوشمند جایگزین عواطف انسانی شده اند که این روند می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر این، سلامت فرد نیز تحت الشعاع این مساله قرار می گیرد. یک مهمانی خانوادگی را مثال بزنیم که بیشتر افراد مدت طولانی از گوشی خود استفاده می کنند که عوارض سوئی بر اسکلت بدن دارد.

این متخصص ارتوپدی متذکر شد: قرار گرفتن سر در موقعیت مناسب با کمک عضلات پشت گردن انجام می شود. زمانی که سر به پایین متمایل است، این عضلات مدام در حالت انقباض هستند که در کوتاه مدت دردهای عضلانی را به دنبال دارد.

وی گفت: در طولانی مدت با توجه به فشاری که به مهره های گردن وارد می شود، منجر به آرتروز می شود که طیف مختلفی از دیسک گردن تا تتگی کانال نخاعی را موجب می شود و حتی در موارد پیشرفته، امکان دارد به عمل جراحی نیاز باشد.

رحیم نیا خاطرنشان کرد: زمان استفاده از گوشی های همراه طی روز باید محدود و حداکثر یک ساعت باشد. بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی منتشر می شود، صحت ندارد و نسل جوان ما سلامت خود را با این مطالب به خطر می اندازد.

این متخصص ارتوپدی متذکر شد: بارها مشاهده کرده ام که والدین گوشی های هوشمند را در اختیار کودکان خود حتی فرزندان ۱۰ ساله می گذارند که آسیب رسان است.

 کد خبرنگار: ۴۱۰۱۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha