کد خبر: تمهیدات-بهداشتی-برای-مسافران-نوروزی-ا
۱۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۰۹

معاون وزیر بهداشت با اشاره به تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده برای مسافران نوروزی گفت: ستادی به همین منظور در وزارت بهداشت تشکیل و دستورالعملی نیز تهیه شده است

 

علی اکبر سیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری  سلامت در مورد تمهیدات مورد نظر و برنامه اکیپ‌های نوروزی اظهارداشت: وزارت بهداشت برنامه‌های مختلفی در حوزه بهداشت محیط خدمات بیمارستانی و سرپایی تخصصی،؛ خدمات مراقبت اولیه بهداشتی، آموزش و اطلاع رسانی و حوادث جاده ای  در ایام نوروز دارد.


وی افزود: بر همین اساس ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شده و دستورالعملی نیز تهیه شده است و امیدواریم با مجموع برنامه ریزی و اقدامات شاهد اجرای هرچه بهتر دستورالعمل‌ها در راستای خدمت رسانی به مردم باشیم.


معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در دستور العمل ها مشخص شده که هر معاونت به چه صورت فعالیت کرده و به طور کلی تقسیم کار به خوبی انجام گرفته است که بخشی از این دستورالعمل و برنامه ها از ابتدای اسفند آغاز شده و بخشی از ۱۵ اسفند اجرایی شده است.


سیاری به موضوع حوادث جاده‌ای طی ایام نوروز اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: رانندگان عزیز حتما قوانین رانندگی به صورت کامل اجرا کنند و تا شاهد کمترین تلفات ناشی از تصادفات و حتی کمتر شدن آمار حوادث جاده‌ای باشیم.


وی از مردم خواست هنگام سفر نسبت به مصرف آب و مواد غذایی به ویژه در محل های بین راهی توجه داشته باشند تا دچار مسمومیت غذایی نشوند.


معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: اگر مجبور به صرف غذا در اغذیه فروشی ها و رستوران های بین راه هستید، از تهیه بهداشتی غذاها مطمئن شوید. در غیر این صورت از مصرف غذا در اماکن غیر بهداشتی دوری کنید، همچنیناز غذاهای بسته بندی شده استفاده کنید. دقت کنید، قبل از خرید موادغذایی بسته بندی شده، حتماً به پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کنید. همین طور کنسروها را قبل از مصرف حتماً بجوشانید.


سیاری با بیان اینکه هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف بهداشتی با تماس با سامانه‌ بهداشت 1490 موارد تخلف را گزارش کنند، افزود: در این راستا بازرسان بهداشت محیط به‌عنوان ناظران بهداشتی اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، متخلفان را با ذکر موارد تخلف بعد از تائید مسئول بهداشت محل به مراجع ذی‌صلاح قانونی معرفی می‌کنند.


کد خبرنگار: 41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha