کد خبر: تعیین-رهبري-انقلاب-واقعه-مهمي-در-تاريخ
۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۵

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی انتخاب رهبر معظم انقلاب را به مسئولیت مهم رهبری، از حوادث مهم تاریخ کشور دانست.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی روز شنبه هشتم خرداد بین نماز ظهر و عصر در نمازخانه جمعیت هلال احمر در جمع مدیران و کارکنان این جمعیت با یادآوری روزهای چهاردهم خرداد سال 1368 و پانزدهم خرداد سال 1342، یاد و خاطره امام راحل حضرت امام خمینی(رحمت‌الله علیه) و شهدای انقلاب را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه روز تعیین حضرت آيت الله خامنه اي به رهبری انقلاب اسلامی از حوادث مهم تاریخ کشور است، این رویداد را سرفصلی جهت اندیشیدن دوباره به انقلاب اسلامی دانست.

لزوم بهره بردن از فرصت‌های پایانی ماه شعبان

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در بخش دیگری از سخنان خود به نزدیکی پایان ماه شعبان اشاره کرد و با ذکر فراز "یدأب فی صیامه و قیامه فی لیالیه و ایامه" از صلوات شعبانیه، ابراز امیدواری کرد که مسلمین همچون پیامبر اسلام(ص) به سنت روزه‌داری در ماه شعبان عمل کرده باشند.

وی به منظور تبیین اثربخش بهره‌گیری از فرصت‌های ماه شعبان نظیر استغفار، توبه، نماز و روزه و آمادگی جهت ورود به ماه مبارک رمضان، به ذکر دو نمونه از پندهای پیامبر اکرم(ص) به ابوذر غفاری و استفاده از فرصت‌ها پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی نخست در خصوص استفاده از فرصت‌های زندگی، پند پیامبر اسلام(ص) به ابوذر غفاری( نعمتان مغبون فیهما کثیر من النّاس، الصّحّة و الفراغ ) را مطرح کرد و گفت:دو نعمت است که اکثر مردم در این دو نعمت ضرر کرده‌اند؛ این دو نعمت "سلامتی" و "فراغت از کار" است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه با تاکید بر قدرشناسی دو نعمت سلامت و فراغت بال، روزه‌داری را یکی از راههای قدردانی از سلامت دانست و وجود سلامت را برای انجام کارهای خیر، صله رحم، دستگیری از نیازمندان، استفاده از فرصت‌های علمی نظیر مطالعه کردن مهم توصیف کرد.

وی بر قدر دانستن "فراغت" نیز تاکید کرد و استفاده از روزهای فراغت را در جهت تلف نکردن و هدر ندادن عمر مهم دانست.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به پند دیگری از پیامبر اکرم(ص) به ابوذر غفاری(اغتنم خمساً، شبابک قبل هرمک، و صحّتک قبل سقمک، و غناک قبل فقرک، و فراغک قبل شغلک و حیوتک قبل موتک)، بر بهره‌گیری مفید افراد از دوران جوانی، سلامت، توانگری، لحظات فراغت و زندگی تاکید کرد و استفاده از فرصت‌ها را بسیار مهم دانست.

روزه آخرین روز ماه شعبان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در بخشی از سخنان خود با شرح روزه‌داری در آخرین روز ماه شعبان و رفع ابهامات در این خصوص، خطاب به حاضرین گفت: اگر روز آخر ماه شعبان نيت  روزه ماه شعبان کرده باشید و وسط روز مشخص شود که امروز اولین روز ماه رمضان است می‌توانید همان وسط روز نیت خود را برگردانید و نیت کنید که روزه ماه رمضان می‌گیرم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha